موسیقی احساس کره!

برای آزادی خودم مینویسم

نگاهی به سریال " Anna with an E"

نیلو :) ۱۴۰۱/۹/۹، ۱۹:۲۸


سریال " Anne with an E" جدید ترین سریال که این روزا میبینم که اقتباسی از رمان و کارتون بچگی هامون آنشرلی با مو های قرمزه !!

من سریال های اقتباسی زیاد دیدم اما تا اونجایی که یادم میاد یا نسخه اصلی ندیده بودم مثل سریال کره ای مادر  [ سریال مورد علاقه ام تو تمام دوران ها ] یا انقدر اون سریال اقتباسی آزادی از اثر دیگه بود که هیچ شباهتی به اثر اصلی نداشت مثل [ ورژن کره ای زنان کوچک ] برای همین  هیچ وقت دو اثر با محتوای مشابه برای مقابسه ندیده بودم برای همین تو دیدن یا ندیدن این سریال خیلی شک داشتم اما در نهایت تصمیم گرفت به لی لا دوستم اعتماد کتم و این سریال بیینم .

بذارید از اولین احساساتم به اولین قسمت سریال بگم ....

درست همه چیز مثل کتاب و کارتونش بود خانواده کاتبردها قصد دارن پسر یتیمی رو به فرزند خوندگی بگیر که در ایستگاه قطار با دختر با مو های قرمز ( که از نظر من اصلا قرمز نبود ) ملاقات میکنن ...

قسمت اول درست مثل کارتون بچگی هامون بود حتی یک سکانس هم جانیوفته بود و واو به واو تعریف میشد اولش تصور میکردم باید خیلی خسته کننده باشه که سریالی که داستانش قبلا دیدی باخودش و موسیقی های متن و صدا های دوبلور ها خاطره داری دوباره ببینی اما باید بگم طولی نکشید که بیخیال تصوراتم بشم !!

کمی طول کشید تا با انه ، مالاریا و متیو جدید بتونم ارتباط برقرار کنم اما الان بعد از ۵ قسمت کاملا اوکیم 👌

من حال و هوای این سریال خیلی خیلی دوست دارم در فضای خارج از دنیا مدرن شهری و فضای کاملا شاعرانه به همراه دنیا خیالی دخترک پر حرف سریال یعنی انه شرلی !! 

من هنوز نتوستم با شخصیت انه ارتباط برقرار کنم و هنوز انه کارتون بیشتر از انه این سریال دوست دارم . شاید چیزی کخ تا حدودی برام عذاب آور اینکه انه بیش از حد به تخیلاتش تکیه میکنه و از همه میخواد تخیلات شون به کار بگیرن....

به عنوان دختری که ۲۲ سال با تخیلاتش زندگی کرده بخشی قابل درک اما یه بخش عمده ایش برام آزار دهنده اینکه انه انتظار داره همه خیالات اون دوست داشته باشن مثلا و مثل اون فکر کنن .

اما باید بگم بازیگر این نقش،با وجود ناشناخته بودنش حسابی تو این سریال گل کاشته و رسما این کارکتر به اسم خودش کرده و تقربیا میشا کفت واقعا دقیقا انه خیالات منه ...

متیو و مالاریا هم همین طور به قدر عالی در نقش هاشون ظاهر شدن که میگی انکار برای همچین نقش آفرینی متولد شدن !! 

شخصیت که هنوز نیومده بسی در دلم خانه کرده شخصیت گیلبرته که برخلاف کارتون که از همون اول رو مخ لود اینجا از همون اول ازش خوشم اومده و بنظر میرسه دیدگاه متفاوتی نسبت به دیگر پسرا و حتی دیگر دانش آموز ها داشته باشه 

در مورد شخصیت دایانا باید بگم یکم برام ملموس نیست،حقیقتا دایانا کارتون بیشتر دوست داشتم حقیقتا ...

بازم قکر میکنم لازم که بگم من واقعا عاشق فضای سریال و تم روستایی اون شدم اگرچه داستان تکراری و شاید ۷۰٪ ماجرا ها قبلا دیده ام و میدونم چی میشا اما همچنان با شوق عجیبی هر قسمت میبنم 🥰

یه نکته مثبت این سریال بنظرم بعد فمینیستی اونه و بنظرم خیلی قشنگ داره توصیفش میکنه متاسفانه این واژه برای خیلی ها ناشناخته و اون بد میپندارن ...

نکته آخر اینکه این سریال سه فصل. داره و من در حال حاضر قسمت ۵ فصل اولم :)



پ.ن : این اولین تجربه سریال غیر کره ای منه تقربیا و زبان اصلی میبنم 

اگر اشتباه نکنم تی وی هم این سریال قبلا پخش کرده اما من دارم زبان اصلی میبنم 👌



پ.ن : دیشب خیلی خسته یودم ساعت ۸ ۷خوابییدم و مسابقه ندیدم 

تو خوابم دوتا خواب دیدم که عجیب دوتاش واقعی شد اولش باخت ایران که البته تو خواب ایران دو هیچ باخت اما در حقیقت یک هیچ باخت 

و دیگر اینکه خواب دیدم  مامان پارک شین هه کامبک داره ...و دقیقا امروز خبرش اومد :))


پ.ن : کلی حرف دیگر دادم باشه برای بعد 😁👌

همون بهتر ندیدی

ما که دیدیم کلی ناراحت شدیم

۹ آذر ۰۱
پاسخ
فوتبال ?
حقیقتا اهمیت نداره برام فوتبال اما دوست داشتم برنده شیم 
۹ آذر ۰۱

بله عزیزم فوتبال 

کاش .... ولی خب نشد :)

 

۹ آذر ۰۱
پاسخ
انشالله سال‌های آینده 💙
۹ آذر ۰۱

چقدر خوب توضیح دادی راجبش 🙂

عاره طعم کبابیش رو میگم

مارک نود الیت از بقیه بهتره

۱۰ آذر ۰۱
پاسخ
😁😁😁
خیلی در هم برهم انشالله وقتی تمومش کنم متن منسجم تری خواهم نوشت 
امتحانش نکردم 👌
ممنونم 
۱۰ آذر ۰۱

سلاااام.

اخرش وسوسه میشم برم ببینم ش خخخ.

البته بیشتر دوست دارم کتاب ش رو بخونم.

واقعا زنان کوچک کره ای به داستان اصلی هیچ ربطی نداره؟؟!!! خب شد گفتی. حس میکردم یجورایی فرق داشته باشه.

من عاشق پر حرفی های انه ام. خخخ

من خییییلی قبل، قبلتر از این سریال یه سریال قدیمی بودش که بیشتر روی بزرگی انه تمرکز داشت.

۱۱ آذر ۰۱
پاسخ
علیک سلام عزیزم 
بنظرم بهش یه فرصتی بده حتما خیلی سریال قشنگیه 
من متاسفانه تو کتاب خوندن زیادی تنبلم 
نه تنها شباهتش اینکه داستان ۳ تا خواهر تعریف میکرد که گویا خواهر ۴ فوت شده بود قطعا تو هر اثر اقتباسی یه سری تفاوت ها وجود داره ولی زنان کوچک دیگه خیلی اقتباسی آزاد بود 😁
من عاشق خیالات انه اممم
چون خودم خیلی خیال پردازم 
آره سریال های مشابه زیاد ولی خب گویا قسمت اینکه این ببینم 
این سریال هم دقیقا روی این قضیه تمرکز داره 
۱۲ آذر ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Biography

سلام به روی ماه کیدرامرهای عزیز🍭
روشنا هستم ( همون نیلوفر سابق ) که برگشتم ^^
اینجا قرار براتون از نقد و تحلیل فیلم و سریال/ انیمه / کتاب و گاهی روزمرگی هام بگم
صرفا اگر پست هامون دوست داریو دنبال مون کنید

چنل تلگرام ما : @news_kdrama2021
پیج اینستگرم ما : @roushanakdrama