موسیقی احساس کره!

برای آزادی خودم مینویسم

پیشنهادی سریال برای هالووین

نیلو :) ۱۴۰۱/۸/۱۰، ۱۲:۵۷


دیشب هالووین بوده اما از اونجایی که حس و حال شو نداشتم پست شو نذاشتم البته اگر میذاشتم بعید میدونم کسی جرئت می‌کرد و این سریال میدید ...

اصولا پیج های هالیوودی و فیلم باز ها برای شب هالووین فیلم های مهیج آور و ترسناک پیشنهاد میدن منم خواستم از همینه بهنونه استفاده کنم تا سریال " جهنم دره " بهتون پیشنهاد بدم 

یه کلی گویی کنم سریال ۶ قسمتی محصول Netflix و سال گذشته اکران شد فضا سازی سریال باتوجه به عنوان برمیگرده به دوره آخر زمان و فرشتگانی که انسان های رو به سمت جهنم میبرن که تو همون طور که تو شکله این کار به توسط سه موجود گنده بکه ‌...


اگر دنبال کننده پیج مون باشید میدونی همیشه دررمورد فیلم ترسناک یه جمله کلیشه ای دارم که میگم  همیشه هدف از تماشا فیلم ترسناک صرفا ترسوندن مخاطب با یک موجود عجیب الخلقه یا ارواح و موجودات زامبی طوری نیست گاهی اوقات هدف از ساخت فیلم ترسناک نشون دادن یک حقیقت ترسناک ....

اصلا قصد معرفی ندارم و هما اینارو بهونه کردم تا از مفهوم این سریال در رابطه با مشکلات اخیر صحبت کنم و اون چیزی جهالت نیست،...

بنظرم تمام ترسناک بودن اون سریال برمیگرده به جاهالت مردم اون فیلم که متاسفانه تو دنیا امروزی مخصوصا دنیا ما هم هست ...


من همون سال گذشته که این سریال دیدم از شباهت عجیبش در شگفت بودم اما الان دیگه دارم با چشمان خودم میبنم البته  ممکنه کمی گمراه کننده و بی ربط بنظر بیاد ولی تو یک راستا هستند ....

اینکه اون موجودات کی بودن و چی بودن که به این شکل عجیب و ترسناک مردم نابود میکردن و به قول خودشون به سمت جهنم میبردن مهم نیست چون اصلا هدف از،ژانر فانتزی همینه اما چیزی که خیلی اهمیت داره اینکه ما آدم ها اصولا دوست داریم همه چیز به دین و خدا [ قضا و قدر] یا بهشت و جهنم ربط بدیم بدون کوچک ترین تفکری در مورد اتفاقات . به دنبال همین اتفاقات که درک بشری ازش عاجز و شاید نمیخواد دنبال حقیقت باشه سعی میکنه یه سری گروه و فرقه های مختلفی تشکیل بدن که برخی ها سعی میکنن مردم به سمت منافع خودشون پیش ببرن [ که تو این سریال حقیقت آشکار و سر پلیکان بودن که هردو منافع خودشون با مفاهیم مذهبی تامین میکردن ] ...

نکته عطف داستان پایان سریال بود جایی که جهل مردم فرو ریخت [ زنده موندن نوزد بیگناهی که حکم جهنم گرفته ] و مردم متوجه شدن درگیر یه سری خرافات شدن که اصلا ربطی به خدا و مذهب ندارن و صرفا میشه گفت یه اتفاق معمولی که مثل سیل و زلزله و ....که همه جا هست و هر زمانی ممکنه اتفاق بیوفته و درست اون لحظه بود که مردگان زنده شدن :)

قصد نداشتم سریال معرفی کنم اما امیدوارم هرکسی که این پست میخونه اول به عقل و منطق خودش رجوع کنه هر پیامی که تو تلگرام و فضای مجازی می‌خوانید باور نکنید اگر اونا فقط دو فرقه بودن الان هر چنل چند هزار ممبری خودش یه گروه که دنبال منافع خودشه با چشمان خودم دیدم که چطوری از پیام به جهت منافع خودشون تعبیر میکنن چه این طرفی جه اون طرفی ...

فکر میکنم خدا بزرگ ترین نعمت برای هدایت مارو بهمون داد اونم عقل مطمئنم با کمکم  اون میتونیم خودمون نجات بدیم درست در لحظه فرو ریختن جهالت که دنیا نجات پیدا می‌کنه ...


پ.ن : خیلی برام جالبه که با وجودی که خودشون دین واحد تو کشورشون ندارن اما سریال های تامل برانگیز زیبایی میسازن  " وقتی شیطان  نامت فرامی‌خواند " هم از اون دسته از سریال هایی بود که هر لحظه اش برام تامل برانگیز بود از خودم و روحم و خالقم ...


پ.ن : سریال شش قسمت ولی بشخصه انقدر برام سنگین یود که ۱۰ روز طول کشید تمومش کنم و از اون سریال هایی بود که بعد از هررقسمت تن و بدنم به لرزه می افتم و واقعا مفاهیم سنگینه دستی ممکنه اولش فکر کنی سریال داره خدا رو بسی ظالم و ترسناک نشون بده مخصوصا سه قسمت اول اما سه قسمت نهایی ثابت میکنه اصلا این ماجرا ها به خدا ربطی نداره  و فقط جهالت بشری نشون میده 


پ.ن: نقد سریال قبلا نوشتم و اینا فقط توضیحات تکمیلی بود قصدم معرفی نبود حقیقتا 

این سریال بین طرفدار های کیدراما اصلا طرفدار نداره و جز سریال نچندان جالبه [ کیدرامر ها بازم ثابت کردن عاشق سریال های فانتزی و کیوت عاشقانه اند] ولی در بازخورد فیلم باز های هالیوودی و تحلیل گران بازخورد مثبتی داشته 

من اونموقع که توضیحاتشو میخوندمم موهای تنم سیخ شده بود..دیگه موقع دیدنش نمیدونم چی میشه😂

ما موضوعش خیلی خیلی توجهمو جلب کرد. مرسی از معرفیت.

۱۰ آبان ۰۱
پاسخ
دقیقا 
من خیلی برام سنگین بود اصلا نمیتونستم پشت سر هم بیینم 
البته من کلا تو سریال دیدن تنبلم یه سریال ۱۶ قسمتی ۲ ماه طول میکشه 😅
ولی سنگین بودن اون سریال و مفهومش خیلی برام ملموس بود  .
آره تحلیل های خوبی داشت من تحلیل ساناز خیلی دوست داشتم با تحلیل پیج نیوز کوریا نمی‌دونم میشناسی یا نه البته همون پیج خبریه ...
ولی از معدود ترین فانتزی های خوب کره ای چوم من اصلا فانتزی کره دوست ندارم
خواهش میکنم عزیزم 
۱۰ آبان ۰۱

سلام نیلو،خوبی؟

سریال دارک برای من اینجوری بود که نمیتونستم پشت سرهم نگاه کنم....

و بعد این سریال.....مفهوم پایانش منو درست 1روز گمرراه کرد فقط میگفتم واااااااات

۱۰ آبان ۰۱
پاسخ
سلام عزیزم 
دارک خیلی اتفاقا خیلی دوست دارم بیینم ...
و میدونم چی میگی 😁👌
این سریال ؟ الیته این سریال هنوز تموم نشده ولی اگر تحلیل هارو حرفه دنبال کنی یکم برات قابل درک تر من خودم بعد از تموم شدنش یک ماه باخودم و مفهومش درگیر بودم
۱۰ آبان ۰۱

سلام🤗 خوبی؟

من این فیلمو دیدم ولی آخرش نفهمیدم اون هیولاها چی بودن و چرا اون آدمایی که سوختن دوباره زنده میشدن

داستان چی بود؟🙃

۱۰ آبان ۰۱
پاسخ
سلام خوش اومدی عزیزم 
حقیقتا برداشت من اینکه ماهیت اصلی اون هیولا ها چندان اهمیت نداره بنظرم اونا نمادی از جهل بشری تو قرن جدید ....
میشه به چشم یه سری از حوادث طبیعی نگاه کرد مثل سیل زلزله خورشید گرفتگی همه چیزایی که رخ میده و ممکنه خیلی از آدم ها بیگناه بکشه همراه آدم های بدی هستند که کشته میشن یا شاید کشته نشن !!
بنظرم نویسنده میخواست یه فانتزی که نماد جهل تو جامعه مدرن امروزی بسازه خلق کرده . دلیل زنده شدن اون آدما هم تاکیدی داره روی اینکه دیوار جهل فرو ریخت و مردم آگاه شدن ....
خیلی سریال نمادین و اگر بخوایی به چشم یه سریال معمولی نگاه کنی ممکنه زیاد خوشت نیاد و برات مسخره باشه اما وقتی تحلیل هاشون میخونی و نماد ها رو پیدا میکنی برات معنا پیدا میکنه این جور سریال ها 
نمی‌دونم اهل انیمه هستی یا نه این سبک نمادین تو انیمه پررر یعنی من انیمه میبنم دو روز فقط تحلیل های پشت هر انیمه میخونم و تازه میفهمم چقدر نماد های عجیب تو انیمه 

البته این سریال فصل دو داره شاید ماهیت غول ها تو فصل دو مشخص بشه 
۱۰ آبان ۰۱

مرسی❤

ینی مغزمو درگیر کرده بود لنتی😄

۱۱ آبان ۰۱
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم 
۱۱ آبان ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Biography

سلام به روی ماه کیدرامرهای عزیز🍭
روشنا هستم ( همون نیلوفر سابق ) که برگشتم ^^
اینجا قرار براتون از نقد و تحلیل فیلم و سریال/ انیمه / کتاب و گاهی روزمرگی هام بگم
صرفا اگر پست هامون دوست داریو دنبال مون کنید

چنل تلگرام ما : @news_kdrama2021
پیج اینستگرم ما : @roushanakdrama