موسیقی احساس کره!

برای آزادی خودم مینویسم

مرا مادر صدا کن

نیلو :) ۱۴۰۱/۹/۱۳، ۲۰:۴۸


بین تمام فیلم و سریال هایی که تا به امروز دیدم چه فارسی زبان و ایرانی چه خارجی هنوز هیج اثر فیلم و سریالی نتوسته جایگاه سریال مادر تو قلبم بگیره ...

از توصیف این سریال و زیبایی هر چی تمام این سریال عاجزم و نمیتونم واژگانی برای توصیف مفهوم لحظه به لحظه این سریال و عشق واقعی که تو این سریال دیدم پیدا کنم !! 

سریال مادر برای من صرفا یه ملودرام احساسی هیجانی نبود

اگر بخواهم تک تک دیالوگ ها و درس هایی و حتی احساساتی که و لحظه از این سریال دیدم براتون بنویسم قطعا کتابی ۱۰۰ برگ خواهد شد ...

ای کاش میتونستم دارو فراموشی بخورم و ذهنم پاک کنم تا بتونم دوباره این سریال ببینم هرچند این سریال به قدری پر معنا و مفهوم که هر بار نگاهش میکنم یه درس جدیدی یاد میگرم ...

در ادامه میخوام چند عکس یادگاری از این سریال و چند دیالوگ که برام خلیلی اهمیت داره براتون بنویسم^^


#دیالوگ

به لطف حضور تو، من یک مادر شدم...

و مادرم رو نیز پیدا کردم...

و برای یکبار دیگه دختر شدم...


این دیالوگ توصیف کننده این پوستر سریاله ...

این سریال صرفا داستان چگونه مادر شدن سوجین ( لی بویونگ ) برای هه نا نبود 

این سریال داستان مادرهاست…

مادری که فرزندشو رها کرده…
مادری که در واقع مادر نیست اما از همه مادرتره..
مادری که دوست داره فرزندش پیشش برگرده…

مادری که میخواد به یاد بیاره دخترش الان مادر ...

این سریال داستانه عشق های مادرانه ای که مثل دایره های متحد المرکز اند ...

اگرچه هر کدام داستان و عشق متفاوتی دارن اما در نهایت بهم مربوطن




گریه نکن اون فقط یه داستانه ...

اون داستان 


روزی روزگاری یه بچه خرگوشی میخواست فرار کنه  


+"مامان من میخوام فرار کنم "

× اگر تو فرار کنی منم دنبالت میام چون تو بچه تو بچه ارزشمند من هستی 


+اگر تو دنبالم بیایی مامان 

"من میپرم تو رودخانه و ماهی میشم و شنا میکنم "

×اگر بری تو رود خونه و ماهی بشی منم ماهیگیر میشم و بعد میگریمت 


+"اگر ماهیگیر بشی مامان ...

من میریم کوه که خیلی از جایی که هستی بلندتر و تبدیل به صخره میشم "

×اگر بری کوه و صخره بشی من کوهنورد میشم و جایی که هستی میخزم 


+"اگر کوهنورد بشی و پیدام کنی ...

منم تبدیل به پرنده میشم و پرواز میکنم به جای دور "

+اگر پرنده بشی منم درخت میشم و منتظرت میمونم 


+اگر درخت بشی من یه بچه کوچولو میشم و میریم خونه 

×اگر تبدیل به یه بچه کوچولو بشی و بری خونه من تبدیل به یه مادر میشم و با آغوش باز تورو محکم بغل میکنم


*** این داستان صرفا یه داستان کودکانه نیست،...

این داستان معنا و مفهوم و زیبایی این سریاله ..‌. در طول سریال این داستان بار ها بارها تکرار میشع اما مخاطب معنی واقعی این داستان پایان قسمت های نهایی درک میکنه و ارتباط محشر نویسنده از،یه داستان کودکانه برای یه سریال روانشناختی و مهیج و احساسی [ و حتی معمایی ]



خیلی دوست دارم نظرم دررمورد شخصیت های سریال بگم براتون ....

این دختر کوچولو کیوت و بامزه کارکتر هه نا بازی کرده ...

هه نا صرفا یه دختر ۹ ساله معمولی نیست اون یه شخصیت استثنایی تو کیدراماست با درد های استثنایی که مطمئنم هر کسی قادر نیست که داستان هه نا گوش بده چه برسه به اینکه ببینه . هه نا شخصیت فوق العاده داره  ... 

این کارکتر به قدری زیبا و دقیق و ظریف نوشته شده که هر وقت بهش فکر میکنم اشکانم جاری میشه  آری هه نا یک نماد ...نماد کودکان بد سرپرست جامعه ...

بازیگر خردسال هم بلید بگم فوق العاده عالی ظاهر شد این بازیگر تو سن پایین همچین بازی درخشانی داره تو ۲۰ و ۳۰ سالگی چه خواهد کرد ؟



اما سوجینم ....

ایشون سوجینه یه زن ۴۰ ساله مجرد که اصلا قصد ازدواج نداره و اصلا از،بچه ها خوشش نمیاد اما به خودش میاد و میینمه مادر شده 🥰💙

ایشون شغلش پرنده شناسی  اما در کنارش معلمه ....

[ عشق هه نا به معلمش یکی از ملموس ترین عشق هایی که تو زندگیم تجربه کردم ...] آدمی که وارد زندگیت میشه و مسیر زندگیت تغییر میده 


سوجین هم شخصیت خیلی خاص و عجیب داره ممکنه خیلی سرد و بی احساس بنظر برسه که اصلا اینطوری نیست سوجین باید قسمت های نهایی ارزیابی کنی ‌...

شخصیت سوجین یکی از با ارزش ترین شخصیت های کیدراما برای منه 🥰



اما بذارید از بازیگرش بگن براتون 😎

ایشون بانو لی بویونگ هستند که همسر استاد جی سونگ ...

اگرچه خیلی ها ایشون به واسطه شوهرش می‌شناسن و بهش احترام میذارن اما ایشون یکی از تحسین برانگیز ترین بازیگر های زن کیدراما برآب منه 🥰😇

یعنی شاید بعد از مین یونگ بویونگ از همه بیشتر دوست داشته باشم ...

ایشون کارشون تو نقش های مادرانه محشر فرقی نمیکنه اون سریال مادر باشه ، مال مت باشه یا هدیه خدا ۱۴ روزه جوری این بازیگر اون نقش زیبا و متفاوت بازی میگنه گه آدم اصلا نمیتونه شیفته اون نقش و بازیگر نشه ...

در کل فاکتور از بازی فوق العاده اش من کلا وایب خوبی از خودش میگرم حتی از جی سونگ بیشتر دوسش دارم حقیقتا 



تصویر بانو در سریال مال من ...


تصویر بانو در سریال مادر 




آخ من عاشق این نگاه عاشقانه سوجین به هه نام🥺🥺🥺🥺




یا این سکانس ‌‌‌....

یعنی اشک تو چشمانم جمع میشه وقای عشق به این قشنگی میبینم 



یه چیز لازم میدونم که بگم ....

این سریال اقتباسی از،سریال ژاپنی به همین عنوان که بعدا سریال ترکیه ای با همین موضوع ساخته شد خب مسلما هر کسی براساس سلیقه و علاقه اش یکی از،این سه تا سریال میبنه و از،نظرش ممکنه اون یکی بهتر از این یکی باشه من حقیقتا فقط همین سریال دیدم و قصدی ندارم اون دوتا ورژن دیگه ببینم اما اگر نظر من بخوایید میگم این سریال چه از لحاظ سناریو چه کارگردانی و چه بازیگر واقعا بی نقصه ...

وونکته نهایی اینکه سریال مادر یه ملودرام بشدتراحساسی ، معنایی ، روانشناختی و عاشقانه ...دیگه دیدن و ندیدنش به خودتون بستگی داره 🥰


+ اگر پست تا آخر خونید لایک آبی فشار دهید 


آیا میدونستید بویونگ به معنا نیلوفر آبیه!!!

۱۳ آذر ۰۱

لیست فیلمام داره زیاد میشه و درس دارممم

۱۳ آذر ۰۱
پاسخ
من نیز 🥲🥲🥲
فقط،فیلم نه ...
سریال ها
انیمه ها 
انیمشن ها 
کتاب ها 
و....
هعی روزگار 
۱۳ آذر ۰۱

شوهرش شبیه جونگهیونه..."))

۱۳ آذر ۰۱
پاسخ
نمیشناسم:))
من کیپاپ اصلا نمیشناسم...
فقط دختران بلک پینک ، چانی ، وی و کوک و جیمین 
۱۳ آذر ۰۱

++++

۵ تا کتاب دارم

یه طومار به چه درازی سریال

فیلمم اونیک ه معرفی کردی بهمون...

انیمه هم دارم میبینم

یه لیستیم دارم بخ نام *سریال هایی که قسمت لخرشونو ندیدم*

مثلا مشکلی نیست که خوب نباسی و تشویق و قاشق طلایی و...

۱۳ آذر ۰۱
پاسخ
منم منم 
دقیقا منم یه فهرست از سریال هایی که نصف دیدم و یع فهرست از سریال هایی میخوام بیینم دارم😅
۱۳ آذر ۰۱
اونییییی
قالبت بهم ریخته
۱۳ آذر ۰۱
پاسخ
در واقع قالب عوض کردم اینجوری شده 😉
۱۳ آذر ۰۱

باید ببینم اینو

۱۳ آذر ۰۱
پاسخ
بسی زیباست اما قلبت رو عمیقا به درد میاره 😭😭😭
۱۳ آذر ۰۱

چانی بازیگره؟عضو sf9؟

جونگهیون عضو گروه شاینیه که نسبتا قدیمین

و عام فکر کنم سال ۲۰۱۸ خود.کشی کرد و سالگرد مرگه چیه...چند روز دیگست...

۱۳ آذر ۰۱
پاسخ
نه چانیول اکسو 
اونم دوست دارم ولی چانیول بایس اکسو 🥰😇
اوه چه بد از پسران شاینی فقط،مینهو می‌شناسم که بازیگر 🥲
۱۳ آذر ۰۱

عا چانیولxD

عه تو چخ فیلمی بازی کردههه؟

۱۳ آذر ۰۱
پاسخ
کی چانیول ؟
بازیگر نیست آیدل نقش هاش جزئیی من عاشق صداشم 
مینهو تو تقدیم به تو که زیبایی با سولی خدا بیامرز 🤧
الان یه سریال با چه سوبین داره مال Netflix...اخر این ماه میاد 
۱۳ آذر ۰۱

چانیول هم یه دو تا فیلم بازی کرده...

تو همسایه بغلی اکسو یجورایی نقش اصلی بود

اگر اشتباه نکنم یه فیلم دیگه ام بود...

ولی منظور مینهو بود...

سولی...")

احتمالا اگر وقت کنم ببینم...

۱۳ آذر ۰۱
پاسخ
جدی 
راستش من تو بازیگری خیلی دنبالش،نکردم اما صداش دوست دارم 

مینهو سریال زیاد داره من خیلی نمیشناسمش 
هارتم 🥲

منم ندیدم یعنی سختم ببینم چون سولی خیلی دوست دارم 
۱۳ آذر ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Biography

سلام به روی ماه کیدرامرهای عزیز🍭
روشنا هستم ( همون نیلوفر سابق ) که برگشتم ^^
اینجا قرار براتون از نقد و تحلیل فیلم و سریال/ انیمه / کتاب و گاهی روزمرگی هام بگم
صرفا اگر پست هامون دوست داریو دنبال مون کنید

چنل تلگرام ما : @news_kdrama2021
پیج اینستگرم ما : @roushanakdrama