موسیقی احساس کره!

برای آزادی خودم مینویسم

نقد و بررسی سریال پادشاه ابدی (به نقد فرزانه)

..فرزانه .. ۱۳۹۹/۱۱/۸، ۱۹:۳۴

پادشاه ابدی کاری از نویسنده به نامِ کره ای کیم اون سوک است که متاسفانه با افت ریتینگ در کره مواجه شد اما در سطح جهانی دیده شد و طرفداران بین المللی پیدا کرد.

 

~ خلاصه داستان ~

داستان درباره دو جهان موازی است؛ یکی پادشاهی کره و دیگری جمهوری کره. لی لیم شاهزاده خائنی از پادشاه کره است که دروازه ای به جهان موازی پیدا میکند و باعث میشود تعادل دو دنیا به هم بخورد. از طرف دیگر لی گون پادشاه خردمند پادشاهی کره تلاش میکند تا دوباره تعادل را برقرار کند و در این راه پلیسی از جمهوری کره به نام جانگ ته وول هم به او کمک میکند. 

 

☆نقد و بررسی☆

 

~ آغاز سریال ~

سریال با معرفی فولوتی که پایه اصلی داستان است از زبان آنتاگونیست سریال شروع میشود. سکانس اول سریال که در سال ۲۰۲۰ رخ میدهد و سپس فلش بکی به سال ۱۹۹۴ و اتفاقات آن دوران و سپس فلش فولوارد به سال ۲۰۱۹. از نظر من آغاز خوبی داشت که حس کنجکاوی بیننده را تحریک کرد. سکانس اول سریال بی حکمت نبود و باعث شد که اولا نگوییم چرا گریم لی لیم در طی این ۲۶ سال تغییر نکرده است و دوما سریال را دنبال کنیم تا به آن سکانس برسیم و ببینیم بعد چه میشود. در کل قسمت اول پر از معما بود که بیننده را تحریک میکرد برای حل آن ها سریال را ببیند. 

 

~ فیلمنامه ~

فیلمنامه جذابی که بیننده را به چالش میکشد و به فکر فرو میبرد. سوالات مختلف در ذهن بیننده ایجاد میکند و بیننده را وادار به حدس زدن درباره معماهای سریال میکند. 

 

فیلمنامه روند صعودی دارد و هرگز از تک و تا نمی افتد. نویسنده تقریبا در هر قسمت یک برگ برنده جدید رو میکند و بیننده را غافلگیر میکند . حقایقی که کم کم برای بیننده و کاراکترها آشکار میشود به مرور جذابتر و نفس گیرتر میشود. سریال هر چه جلوتر میرود جذاب تر و دیدنی تر میشود و کشش آن بیشتر و بیشتر میشود. 

 

نویسنده چقدر خوب ژانرهای مختلف از جمله علمی تخیلی، فانتزی، کمدی، جنایی و عاشقانه را با هم ترکیب کرده است. 

 

پیچیدگی فیلمنامه یک نقطه قوت برای سریال است چون باعث جذابیت بیشتر سریال شده است. 

 

این که سریال مثلث عشقی آزاردهنده نداشت و این کلیشه ثابت سریال های کره ای کمرنگ بود نکته مثبتی بود.

 

~ علمی تخیلی ~

... نگاه کلی به نظریه جهان های موازی...

بار علمی سریال خیلی بالا بود و این دقت و تحقیق نویسنده برای نوشتن فیلمنامه از نقاط قوت کار است. من قبلا درباره جهان های موازی شنیده بودم اما اطلاعاتم درباره این نظریه خیلی محدود بود، بنابراین از سایت های مختلف اطلاعاتی جمع آوری کردم و از این همه تطابق سریال با علم واقعا متعجب شدم. نظریه جهان های موازی که مخالفان و موافقان زیادی دارد، سوژه خیلی خوبی برای ساخت سریال های علمی تخیلی است. نظریه ای که فیزیک و فلسفه را در بر میگیرد. طبق نظریه جهان های موازی چندین زمین در یک خط زمانی مشترک در بعد های مختلف مکان وجود دارد . اگر در دبیرستان درس شیمی را خوانده باشید تا حدودی با مفهوم اوربیتال و ذرات زیراتمی آشنا هستید . اوربیتال فضایی است که احتمال حضور الکترون در آن بیشتر است . دانشمندان معتقدند که در واقع الکترون در یک لحظه در تمام این فضاها حضور دارد و این احتمال وجود جهان های موازی را از نظر تئوری ثابت کرده است. از طرف دیگر نظریه ای هست که میگوید فضا-زمان مسطح است و تا بی‌نهایت ادامه دارد. چنین تعبیری از فضا-زمان، امکان وجود جهان‌های دیگر را ممکن میداند. گرچه این نظریه مخالفان زیادی هم دارد اما تاکنون هیچکس نتوانسته کوچک‌ترین نقص یا شکافی در معادلات شرودینگر بیابد. همچنین هیچ‌کس قادر به توضیح یا رد پیامدهای ضمنی معادلات وی نیست. درنتیجه، بسیاری از فیزیکدانان معاصر با پدیده‌ی دنیاهای موازی موافقت کردند و پذیرفتند که تفسیر دنیاهای چندگانه، تنها راهی است که درک منطقی مکانیک کوانتومی را میسر می‌کند. حال در بعضی از این جهان ها ممکن است نسخه های دیگری از ما وجود داشته باشند و در بعضی جهان ها ممکن است والدین ما با هم ازدواج نکرده باشند و در نتیجه ما هم وجود نخواهیم داشت. در یک دنیا ممکن است زودتر بمیریم و در یک دنیا عمر طولانی تری داشته باشیم. ممکن است در دنیای موازی دیگری حتی کشورها به شکلی که در جهان ما هستند وجود نداشته باشند. ما در زندگی انتخاب ها و تصمیمات مختلفی میتوانیم داشته باشیم. هر بار که ما یک انتخاب در زندگی میکنیم، جهان به دو قسمت تقسیم میشود و یک نسخه دیگر از ما در یک دنیای دیگر انتخاب متفاوتی میکند و در نتیجه سرنوشت های متفاوتی داریم. دانشمندان موافق این نظریه میگویند تمام نتایج احتمالی واقعاً اتفاق می‌افتد، اما فقط یک نسخه از آن احتمالات در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم به چشم می‌خورد. تمام احتمالات دیگر، از دنیای ما فاصله گرفته و دنیای جدید دیگری را شکل می‌دهند.

 

با چنین نگرشی هیچ احتمالی از میان برداشته نمی‌شود؛ بلکه فقط در دنیای موازی دیگری به واقعیت تبدیل می‌شود. با وجود اینکه در این سریال ما دو کاراکترهای شبیه به هم در دنیاهای موازی را همزاد هم میدانیم اما در واقع هر دو یکی هستند که روزگار و انتخاب هایشان باعث شده زندگی متفاوت یا حتی شخصیت متفاوتی داشته باشند. و نویسنده چقدر زیبا موضوع جهان های موازی و سرنوشت شخصیت ها در دو دنیا را نوشته است. حتی اینکه فامیل همزادها یکی است اما اسمشان متفاوت است هم دلیل دارد. چون پدر و مادر در شرایط مختلف اسم های متفاوتی ممکن است روی فرزندانشان بگذارند و یا ممکن است در هر دو دنیا یک اسم مشترک روی فرزندشان بگذارند مثل اسم اینشتین که در هر دو دنیا یکی بود .

 

... کرمچاله ها و دروازه دو دنیا...

دانشمندان معتقدند که از طریق کرم چاله ها میتوان بین دو بعد مکان ( دو دنیای موازی ) یا در زمان های مختلف سفر کرد . کرم چاله ها نوعی شکاف در بعد فضا و زمان هستند که از نظر تئوری و با معادلات ریاضی ثابت شده اند ولی هنوز به صورت فیزیکی کشف نشده اند . دروازه ای که لی گون و لی لیم به واسطه آن بین دو دنیا رفت و آمد میکنند نماد کرمچاله ها هستند و لی گون اشاره میکند که اینجا از نظر علمی قابل توضیح نیست . نویسنده فولوت مان پاشیک جوک را وارد داستان میکند و علت باز شدن دروازه ( کرمچاله ) را با آن توجیه میکند . جالب است بدانید که کرمچاله ها میتوانند بین دو دنیای مختلف یا دو زمان مختلف ارتباط ایجاد کنند؛ به همین دلیل است که در قسمت آخر لی گون به تنهایی یا با ته وول از دروازه های مختلف عبور میکنند و به زمان ها و دنیاهای مختلف میروند.

 

... بعد چهارم زمان...

تئوری نسبیت عام اینشتین ، جهان را در چهار بعد توضیح میدهد که سه بعد آن فضایی است و چهارمی زمان است که با ابعاد فضایی زوجیت دارد . به عبارتی زمان یک پارامتر در حال تغییر نیست و گذشته و حال و آینده جدا از هم نیستند بلکه ما به دلیل محدودیت هایمان اینطور حس میکنیم . به خاطر همین است که در قسمت ۱۴ هر تغییری که لی گون در گذشته افراد و خاطراتشان ایجاد میکند در آینده به آن شکل در خاطرشان شکل میگیرد. درکش برای من و شما سخت است اما هدف نویسنده نشان دادن این تئوری اینشتین بوده است.

 

در تئوری نسبیت خاص اینشتین مفهومی به نام اتساع زمان وجود دارد که در مورد تاثیر سفرهای پرسرعت فضایی روی گذر زمان است. طبق این مفهوم ، هر چه با سرعت بیشتری در فضای سه بعدی حرکت کنیم ، حرکت در بعد چهارم (یعنی زمان) نسبت به جسم دیگر کمتر می شود . حال به بحث کرمچاله ها برمیگردیم . در کرمچاله ها سرعت ماده بیشتر از سرعت نور است و این باعث میشود که زمان کندتر بگذرد . به همین دلیل است که لی گون به ته وول میگوید که یک ساعت در اینجا به اندازه یک روز در خارج از اینجا است . در واقع این دلیلی است که لی لیم و لی گون تقریبا جاودانند و پیر نمیشوند . و دلیل اینکه لی گون توانست بیست و شش سال را در چهار ماه طی کند . اسم سریال هم به همین دلیل پادشاه ابدی است .

 

... فرمول های ریاضی...

فرمول هایی هم که لی گون برای محاسبه مدت زمان توقف زمان استفاده کرد ، همگی علمی هستند و دانشمندان از آن برای جهان های موازی استفاده میکنند .

 

~ برومنس ~

از دیگر نقاط قوت فیلمنامه برومنس (عشق برادرانه) به شدت جذاب آن است که به نظر من بهترین برومنس کیدراما است و این به لطف قلم نویسنده و بازی جذاب لی مین هو و وو دو هوان بود. مخصوصا وو دو هوان که در نگاهش میشد عشق نسبت به پادشاه را دید. و چقدر نویسنده مفهوم برومنس را در این سریال به زیبایی به تصویر کشیده بود . 

 

هنوز هم میبینم که خیلی ها معنی برومنس را نمیدانند یا به اشتباه تعبیر میکنند...پس به عنوان منتقد و فن سریال وظیفه دارم مفهوم برومنس را باز کنم...

 

برومنس ( عشق برادرانه ): نزدیک شدن عاطفی شدید و غیر جنسی بین دو مرد است . این یک گرایش احساسی بیش از حد معمول دوستی است و معمولاً از طریق سطح بالایی از صمیمیت عاطفی مشخص می‌شود . ظهور این مفهوم از آغاز سده بیست و یکم به عنوان منعکس‌کننده تغییر در ادراک اجتماعی به همراه افزایش بازبودن جامعه و تجدید نظر در موضوعاتی همچون جنسیت و تمایلات جنسی دیده شده‌ است. 

 

نویسنده و کاپل برومنس این سریال به ما نشان دادند که برومنس درواقع گونه ای از عشق است؛ مانند عشق پدر به دخترش یا مادر به پسرش.

 

+کمیستری خوب لی مین هو و کیم گو اون هم از نقاط قوت کار بود. در کنار زوج اصلی به نظرم زوج دوم سریال (وو دو هوان و کیم یونگ جی) هم کمیستری فوق العاده ای داشتند که حتی با وجود اینکه سکانس های عاشقانه زیادی نداشتند اما کمیستریشان حس میشد.

 

~ ایرادات فیلمنامه ~

اما فیلمنامه خالی از نقاط ضعف هم نبود. ولی باید به این هم توجه کرد که در برابر عظمت فیلمنامه این چند نقطه ضعف کوچک قابل چشم پوشی است.

 

-اینکه تا چند قسمت اصلا مشخص نبود آنتاگونیست سریال ( لی لیم ) چکار میکند ابهاماتی در اوایل سریال به وجود آورده بود و این ضعف بزرگی بود چون نه حالت معماگونه دارد و نه باعث کشش داستان شده است. به نظرم این اصلیترین عامل کاهش ریتینگ بود چون بیننده اوایل اصلا ماجراهای سریال را نمیفهمید . 

 

-بیشتر اتفاقات فیلمنامه دلیل علمی داشت اما نویسنده تقریبا به هیچکدام اشاره ای نکرد. اگر نویسنده به موارد علمی هم اشاره میکرد فهم سریال برای بیننده راحت تر میشد.

 

-یک سری سوالات کوچک هم در ذهن منِ بیننده بی پاسخ ماند... مثلا این که چرا قبلا در طی این ۲۵ سال ، وقتی که لی لیم از دروازه رد میشد زمان برای پادشاه نمی ایستاد ؟ اما وقتی خودش هم از دروازه رد شد ، زمان برای هر دو شروع به ایستادن کرد . مثلا اینکه بادکنک هایی که در فضای بین دو دنیا بودند چرا بیشتر میشدند یا عکسایی که آن جا بودند از کجا آمدند ؟ بیننده باید خودش حدس بزند که عکس ها را لی لیم آورده و بادکنک ها را لی گون . حداقل میدانیم که لی گون چه هدفی از آوردن بادکنک ها داشت ولی لی لیم چرا عکس ها را می آورد ؟  

 

-اشتباه کوچک نویسنده هم این بود که وقتی که لی گون در گذشته گیر افتاد و مان پاشیک جوک نصفه ای که داشت از بین رفت ، چطور لی گون به دروازه (کرمچاله) میرفت تا زمان رو سریعتر طی کنه؟ مگر بدون فولوت دروازه باز میشد؟ اینجا فولوت نباید از بین میرفت. به نظرم نویسنده اشتباه کرد. 

 

+انصافا شانزده قسمت برای چنین سریالی خیلی کم بود . داستان پتانسیل این را داشت که قسمت های خیلی بیشتری داشته باشد و از بعضی کاراکترها بیشتر در داستان استفاده شود مثل سونگ جون هی و کاپل های فرعی.

 

~ شخصیت پردازی ~

شخصیت پردازی سریال انصافا عالی بود. بیننده به خوبی با کاراکترها ارتباط میگیرد. چه شخصیت های مثبت و چه منفی.

 

تنها یک ضعف کوچک در این زمینه میبینم. در مورد لی لیم و لی گون. هر دوی آن ها قبل از مواجه شدن با دنیای موازی ، درباره ی دنیاهای موازی میدانستند پس این را هم میدانستند که هر انتخاب آن ها جهانی موازی پدید می آورد . در این صورت چرا باید به سرنوشت معتقد باشند ؟ وقتی درباره جهان های موازی اینقدر اطلاعات داشته باشی ، میدانی که سرنوشت از پیش تعیین شده ای وجود ندارد . تو به تمام حالات های ممکن دست پیدا میکنی اما در دنیاهای مختلف .

 

و دیگری اینکه انگیزه اصلی لی لیم کمی مبهم بود. بالاخره نفهمیدیم او فقط فولوت و جاودانگی را میخواست یا پادشاه شدن؟ نفهمیدیم هدفش از جابه جا کردن ادم ها در دو دنیا دقیقا چه بود؟ اگر فولوت را میخواست که چند جاسوس کافی بود؛ چرا باید مثلا آن زن باردار را جا به جا میکرد ؟ اگر پادشاه شدن را میخواست پس چرا در قسمت اول و آخر فقط به فکر به دست آوردن فولوت و جاودانه شدن بود؟

 

~ تیم بازیگری ~

این سریال از آن دسته سریال هایی بود که بازیگران همگی در جای درستشان قرار گرفته بودند و مناسب نقش هایشان بودند و عالی هم بازی کردند . تیم بازیگری قوی از نقاط قوت کار بود . از بازیگران اصلی تا نقش های فرعی همگی خوب بازی کردند و در کل از تیم بازیگری راضی بودم. اما سخنی کوتاه درباره بازیگران اصلی:

 

لی مین هو : اگرچه در اوایل سریال بازی او با افت شدیدی نسبت به قبل مواجه بود و بازی خوبی نداشت اما به مرور بازیش جاافتاده تر شد و اواخر سریال عالی ظاهر شد . اوایل سریال واقعا با میمیک صورت او مشکل داشتم . حتی گاهی مصنوعی بازی میکرد و گاهی لحن ادای دیالوگش خوب نبود یا میتوانست بعضی دیالوگ ها را با لحن جذابتری بگوید . اما در اواخر سریال او به خوبی در نقشش فرو رفت و بازی تأثیرگذار و زیبایی از خودش به نمایش گذاشت و باعث شد نظرم درباره او مثبت شود.

 

کیم گو اون : دختر قشنگم آنقدر زیبا بازی کرد که فن او شدم. چه در نقش یک پلیس چه یک تبهکار خوب ایفای نقش کرد و در سکانس های احساسی هم خوب بود. گرچه به نظرم خیلی نتونست بین دو کاراکترش تفاوت ایجاد کند و بیشتر نویسنده زحمت اینکار را کشید، اما به هر حال در این زمینه هم خوب عمل کرد. 

 

وو دو هوان : و اما اوپای قشنگم که با این سریال او را شناختم، در این سریال به من نشان داد چه در اکشن و چه در کمدی میتواند بدرخشد. چه نقش یک پسر مغرور جذاب بداخلاق به او بدهند، چه یک پسر مهربان کیوت از پس هر دو به بهترین شکل ممکن برمی آید. حتی میتواند در یک سریال همه این ها را به نمایش بگذارد. و نکته عجیب اینجاست که اینقدر دو نقشش را متفاوت بازی کرد که نمیشود باور کرد که هر دو یک بازیگرند. علاوه بر رفتار و لهجه، حتی حالت چهره شان هم با هم متفاوت بود؛ به همین دلیل حتی وقتی با هم جا به جا شدند هم میشد از هم تشخیص شان داد. در واقع او در این سریال ۴ تا نقش داشت؛ یونگ، اون سوپ، یونگی که خود را اون سوپ جا میزند و اون سوپی که خود را یونگ جا میزند و جالب اینجاست که اون هر بار با بازیش بیننده را متحیر میکنه.

 

جانگ یون چه : بازی خوب و رضایت بخشی داشت.

 

کیم کیونگ نام : او هم توانست شخصیت افسرده ی شینجه را عالی به نمایش بگذارد . او سرد بازی نمیکرد بلکه نقش او چنین بازی ای را ایجاب میکرد . و همین که بیننده از همان ابتدا از خود میپرسد ((چرا شینجه اینجوریه؟)) نشان میدهد که او این نقش را خوب بازی کرده است .

 

لی جونگ جین : دلم نمی آید از بازی درخشان او حرفی نزنم . چقدر بازی این آجوشی عالی بود، میمیک، تن صدا و...

 

~ کارگردانی ~

انصافا کارگردانی چنین سریالی و نوشتن دکوپاژ آن سخت است. چون چندین سکانس وجود دارد که دوبار فیلمبرداری شده اند و یک بازیگر در مقابل خودش بازی میکند و این کار کارگردان را سخت میکند . و اغلب ضعف کارگردانی هم در همین موارد است اما به طور کلی کارگردان متوسط عمل کرد.

 

~ میزانسن ~

میزانسن هم عالی بود؛ دکور ها و لباس های زیبا و مناسب که هزینه زیادی هم در برداشته اند .حرکات دوربین و زاویه های فیلمبرداری خوب بودند. اسلوموشن و صحنه تاریک در سکانس شب خیانت را دوست داشتم و به نظرم به جا بود . تیم سازنده چقدر جالب بینهایت بودن فضای بین دو دنیا را نشان داده بودند ؛ با دریا که خود بیکران است . جلوه های ویژه هم نسبتا خوب بود .

 

+در مورد تبلیغات زیاد سریال که در اواسط سریال کمی کیفیت کار را پایین آورده بودند و دیالوگ محور شده بودند نمیشود حرفی نزد . اما گاهی هم این تبلیغات با خلاقیت هایی همراه میشدند که باعث جذابیت سریال میشدند. از طرفی باید به این نکته هم توجه کرد که این سریال پرهزینه، ساخت شبکه ملی بود و به همین دلیل به درآمد حاصل از این تبلیغات هم نیاز داشت.

 

~ اما پایان بندی سریال ~

برخلاف انتظاری که داشتم سریال فوق العاده هپی اندینگ تمام شد . در مبحث جهان های موازی نویسنده دستش برای هرگونه پایانی باز بود و از این مزیت به خوبی استفاده کرد و برای همه شخصیت ها پایان شاد و خوبی رقم زد که در عین حال منطقی هم بود . منطقی از این نظر که شخصیت ها هرگونه انتخاب و تقدیری میتوانند داشته باشند که در دنیاهای موازی دیگر که ما در سریال نمیبینیم خلاف آن رخ میدهد . در واقع نویسنده خواست شخصیت های اصلی سریال در دنیاهایی که ما میشناسیم یعنی جمهوری و امپراطوری خوشبخت باشند . نکته مثبت پایان سریال این بود که نویسنده پایانی به دور از کلیشه و غیر قابل حدس خلق کرد . پایانی که نه تراژیک بود و نه رویایی و کلیشه ای . حقیقتا انتظار چنین پایانی برای گون و ته وول نداشتم. پایان باز برای آن دو بهترین پایانی بود که نویسنده میتوانست خلق کند. از اینکه همه ی کاپل هایی که شیپ میکردم به هم رسیدند خوشحال شدم . بعد از این همه معما و پیچیدگی واقعا یک پایان شاد لازم بود . 

 

چیزی که در پایان دوست نداشتم نحوه مرگ لی لیم بود که واقعا ناامیدم کرد . لی لیم گذشته که حتی به لی لیم آینده هم رحم نکرد ، همینطور ایستاد تا لی گون آینده او را بکشد؟! این سکانس چقدر مسخره و مصنوعی بود . توقع زیادی از نویسنده در مورد سکانس مرگ لی لیم داشتم . 

 

از طرف دیگر در پایان لازم بود نشان داده شود که پادشاه برمیگردد و یونگ را نجات میدهد. میتوانست برومنس را پررنگ تر و زیباتر کند اگر نشان میداد که پادشاه برگشت و یونگ را نجات داد نه فقط در حد کلام گفته شود.

 

+این سریال باید بهانه ای باشه که در زندگی به انتخاب هایمان دقت کنیم . انتخاب های ما سرنوشت ما و فرزندانمان را رقم میزند . باید سعی کنیم بهترین نسخه خودمان باشیم . درسی که به شخصه از این سریال گرفتم.

 

~ جمع بندی ~

در آخر من به سریال نمره ۸/۵ از ۱۰ میدم . این سریال در ژانر علمی تخیلی واقعا کار درخشانیه. لازم به ذکره که اگه دنبال فیلمنامه اروم هستید سراغ این سریال نرید.

 

♡ممنون که تا آخر نقد همراهم بودید♡
+منابع علمی این نقد : ویکی پدیا ، سایت علمی بیگ بنگ و...

وو دو هوان انقدر کارشو خوب انجام داد که بیشتر از نقش اصلی تو چشمه. وقتی نقش اصلی نمیتونه کارشو خوب انجام بده این اتفاق میفته میره تو سایه ی بقیه نقشا. سینما ترسناکه شبیه میدون مبارزست.

درسته که الان برای قضاوت زوده ولی من وقتی با کارنامه ی کارگردانا روبه رو شدم انتظار بیشتری داشتم. با اینحال بازم سریالیه که از کلیشه های مسخره به دوره و خوشبختانه شخصیت اول زن، قویه:)

۹ بهمن ۹۹

عشقشو با ریاضیات بهش گفت خخ

۹ بهمن ۹۹

سلام فرزانه جون به عنوان یه بیننده پرو پا قرص سریال رو میخوام قضاوت کنم ، ولی کلا نقدتون خوب بود تا حدی باهاتون موافقم :

نقاط ضعف : تبلیغات بیش از حد محصولات

برای اولین بار بازی لی مینهو به نظرم و با تصوری که ازش دارم باید بهتر از این حرف ها ظاهر میشد

سوتی های کارگرداتی : واژگون نشون دادن یه ساختمان ژاپنی که عصبانیت درامرهای چینی رو برانگیخت ، ولی کلا خوبه

 

کلا صحنه ها گرون و خوب به نظر میاد ، تصویر برداری و بازیگرهام خوب هستن و فیلمنامه هم از نقاط مثبتشه

نقاط قوت : بازی بازیگران ، فیلمنامه ، کارگردان ، بازی لی دوهوان و کیم گو اون .

روی هم رفته به نظرم سریال جذابیه اما همون طور که فرزانه حان هم گفت از قسمت ۵ فوق العاده جاذبه ایجلد نیشه پس از اول نمیشه قضاوتش کرد ، فکر میکنم مینهو رفته رفته بازیش جا افتاده تر و بهتر میشه

۹ بهمن ۹۹

سلام و خسته نباشید

قدرت پیدا کردم که برم سمت این سریال :-)

ممنون از شما :-)

۹ بهمن ۹۹

خسته نباشید عزیزم

 

همچنان حرفی برای گفتن ندارم قصد ندارم این سریال بینم ولی باتوجه به حرف و حدیث هایی که در باره این سریال زده میشه مشتاق شدم برم یه نگاه بی اندازم که امیدوارم نروم اصلا......

راستش دوست دارم تعریف شما و الیا جان از شاهکار کیدراما بدونم و از هردو تون می خوام مثال بزنید !

 

راستش من اصولا با قسمت اول خیلی از سریال هارو قضاوت میکنم شاید از نظر خیلی کار غلط باشه ولی خب من اینجوری .....

این سریال از قسمت اول مورد پسند من نبود ...و هیچ انگیزه برای دیدنش نداشتم من این نویسنده خیلی وقت میشناسم فکر نکنم آثاری باشه که من ندیده باشم حتی نسل خورشید از همون قسمت اول جذبش شدم ....

من انتظار داشتم داستانی فانتزی مثل گوبلین یا تاریخی کامل مثل مستر سان شاین ترجیح میدم ......

شاید منم باید به سریال فرصت بدم هرچند علاقه ندارم واقعا ..... اما حقیقتا ریت سریال نشون میده عملا سریال عملکرد خوبی نداره شبکه sbs محبوب ترین شبکه کره و ریت24,% هم داشته نمونه کشیش بی عصاب ( کیم نام گیل ( بیدام ) ) اونوقت همچین بازیگرانی و کارگرانی.......

کارگران آثار خوبی داره نویسنده معروف ولیرواقعا چرا ؟

بازی لی مین هو از وارثان تا الان واقعا تغییر نکرده :/

نا امید شدم مثل ووکی :(

اون انتخاب ضعیفه و اینم بازیش و انتخاب هاش ( متوسط حدقل )

کیم گو ایوان بازی کیوت تو گوبلین واقعا دوست داشتم تو پنیر در تله عالی بود اینجا ترکیبی از جفت شون ولی اصلا دوسش ندارم

از هوان هرچی بگم کم گفتم 😍😍😍😍😍😍

وزیر زنه خیلی ازش بدم میاد :///

کارکتر فرعی جذابی نداشته برام ....( البته این نیازمند زمان )

به هر حال تا وقتی سریال نبینم نمیتونم قضاوت کنم ولی انقدر ها چشم نگرفته:/

ممنونم بابت نقد عالی عزیزم.

۹ بهمن ۹۹

نگفتم ناراضی هستم:) منظورم این بود که می تونست بهتر باشه.

بعضی وقتا نیازه که کارگردان از بازیگر کار بکشه. بهش فشار بیاره. این نظر تخصصی نیست البته.

بله درسته. این کارش نسبت به سریالای قبلی سختتره. من یه اشتباهی که کردم این بود که آثار نویسنده و کارگردان رو اشتباه گرفتم باهم:) عذر می خوام.

سه تا کار قبلی کارگردان رو دیدم:) و اگه بخوام واقع بین باشم این مطمئنا از مدرسه۲۰۱۵ جذابترهD:

۹ بهمن ۹۹

سلام فرزانه جون

تبلیغات : اون ویتامین لب تو قسمت ۸ ، اون دسر جینسینگ ، اون قهوه تو قسمت ۷ ، مرغه ، تلویزیون ال جی تو خونه یون سوپ .

برج واژگون ژاپنی تو قسمت جنگ ژاپن و کره بود که ژاپنی ها رو خیلی عصبانی کرد و کارگردان یه عذرخواهی رسمی کرد و گفت به خاطر این ایراد و کشتی و لباس های یک شکل همون قسمت متاسفه و چک میکنه که دیگه همچین اتفاقی نیوفته و اگه باشه ادیتش میکنن .

مینهو نقشش رو در شکارچی شهر و یا وارثان بهتر بازی کرده بود فقط به نظرم شاهد پس رفت بازیشیم چون تو ایمان هم خوب بود ...

کیم گو اون نقش چالشیش لونا ست وگر نه جونگ ته وول که نقش روونیه .

۹ بهمن ۹۹

فرزانه نقد تو میشه بذارم کانال ؟ یا بنظرت بهتر آدرس بدم 😂😂😂😂

شاید آدرس دارم خودشون بیان باهات حرف بزنند 😅

کل نقدت عالی بود فقط من نگران معرفی لی مین هو 😂😂😂😂

نقد اجوما برات میفرستم از این سریال !

۹ بهمن ۹۹

ببین اینارو از کانال اجوما اوردم من خیلی وقت ها حرف هاشو قبول ندارم ولی این بار چرا ......

 

این نقد اولیه « پادشاه ابدی »

صرفا دو قسمت اول:

 

سریال « پادشاه ابدی » 17 آوریل با نقش آفرینی لی مینهو ، کیم گواون ، وو دو هوان ، لی جونگ جین و ... از شبکه ی SBS پخشش شروع شد . نویسنده و کارگردان این سریال به ترتیب کیم اون سوک ( گوبلین ، مستر سان شاین ، نسل خورشید ) و بک سانگ هون ( مدرسه 2015 ، نسل خورشید ، عشق زیر نور ماه ) هستند .

داستان این سریال راجع به دنیاهای موازی هستش و شاهزاده لی لیم که بعد از کشتن برادرش مدخل ورود به دنیایی موازی رو پیدا می کنه و تهدیدی برای مردم دنیای جدید میشه و شاهزاده لی گون که سعی می کنه جلوی اعمال خبیثانه ی اونو بگیره و تو این راه کارآگاه جونگ ته اول بهش کمک می کنه .

ممکنه یه نسخه ی دیگه از شما وجود داشته باشه که همین الان مشغول خوندن این نقد باشه؟

بیاید قبل از خوندن نقد این سریال یه گذری کوچیکی روی مبحث جهان های موازی داشته باشیم . چون اونطور که من بین نظر نتیزن ها و نظر بیننده های بین المللی توی توییتر خوندم خیلی ها راجع به اتفاقات سریال گیج شده بودن . برای نوشتن این مطالب از اونجایی که من سر رشته ای تو علم فیزیک و کوانتوم ندارم سعی کردم چکیده ای از مطالب توی اینترنت گردآوری و ترجمه کنم . منابعی که ازشون استفاده کردم سایت ویکیپدیا ، مجله ی ایلیاد ، ویدیوهای یوتوب ، ویدیوهای گروه آموزشی ویدوآل ، سایت فوربز و روزنامه ی انگلیسی ایندیپندنز هستش .

بذارید با یه مثال این مبحث رو شروع کنیم . دبیرستان رو یادتون میاد؟ وقتی می خواستید انتخاب رشته کنید؟ فرض کنید یه دانش آموزی هست که بین رشته ی علوم تجربی و ریاضی داره فکر می کنه کدومو انتخاب کنه و در نهایت ریاضی رو انتخاب می کنه . اما در یه دنیای دیگه یه نسخه ی دیگه از این دانش آموز وجود داره که رشته ی تجربی رو انتخاب می کنه .

دانشمندان می گن وقتی ما توی طول زندگیمون از بین چند گزینه تصمیماتی می گیریم نسخه های دیگری از ما در دنیاهای دیگری گزینه های دیگر رو انتخاب می کنن و سرنوشت های متفاوتی واسشون رقم می خوره . اگر عملی بیشتر از یه نتیجه ی احتمالی داشته باشه ، هنگامی که اون عمل رخ میده دنیا به دو جهان تقسیم می شه و این مسئله وقتی کسی تصمیم می گیره کاری انجام بده هم نیز صدق می کنه .

جهان موازی یا کوانتومی می گه چندین زمین با چندین نسخه از ما در یک خط زمانی مشترک وجود داره و دلیلشم وسعت زیاد این کیهان و همچنین ذرات تشکیل دهنده ی جسمه که دانشمندها متوجه شدن متحرکن . این مفهوم از نظر انتزاعی بر اساس الگوهای کیهانی تایید و اثبات شده اما هنوز به طور تجربی تایید و آزموده نشده .

 

بهتره دیگه بیشتر از این وارد این مسئله نشیم چون مبحث گسترده ایه و من هم متخصص نیستم پس همون مفهوم کلیشو بدونیم کافیه اما به نظرم پیش از دیدن این سریال لازمه که حتما یه تحقیقی روی جهان های موازی داشته باشیم تا گیج نشیم .

حالا بیاید اتفاقات سریال رو با واقعیتِ فرضیه های جهان های موازی مقایسه کنیم . (پیشنهاد می کنم اگر به این مبحث علاقه مندید حتما سریال Dark رو ببینید که به نظرم بهترین اثر در این مورده .)

 

طبق تحقیقات دانشمندان آزمایشگاه oak ridge National Laboratory اگر بشه مدخلی (Portal ) ایجاد کرد و به دنیاهای موازی دیگه رفت هم وجود این دنیاها اثبات می شه و هم نسخه های دیگه از خودمونو می بینیم . مدخل توی سریال Dark غار بود و توی این سریال دو ستون بلنده و با اظهارات علمی مطابقت داره . اما کمی از جزئیات بود که منو گیج کرد و اصلا با اصل جهان های موازی تطابق نداشت . مثلا خط داستانی یکسانی نداشتیم و شخصیت ها می تونستن توی زمان بپرن و به آینده یا گذشته برن که این به دنیاهای موازی مربوط نمیشه به سفر در زمان مربوط میشه و بالا نرفتن سن لی لیم قطعا به نیروهای شیطانی مربوط میشه نه دنیاهای موازی .

 

بگذریم

نویسنده کیم اون سوک برای ساخت این سریال بعد دو سریال بسیار موفق و از جهت کارگردانی خوش ساخت تصمیم گرفت به جای کارگردان لی اونگ بوک با کارگردان بک سانگ هون کار کنه و خیلی ها نگران بودن که نتونه مثل کارگردان لی اونگ بوک سریالو تمیز در بیاره و باید اقرار کرد کارگردانی کمی تو این سریال لنگ می زنه چون صحنه ها انسجام دو سریال قبلی رو ندارن و گاهی توی بعضی صحنه ها اسلوموشن بیش از حد میشه اما به هر حال این کارگردان هم سابقه ی کار با کیم اون سوک داره و تونسته فرمول و دست خط همیشگی کیم اون سوک رو تو این دو قسمت حفظ کنه . کاراکتر اصلی که گذشته ی غمناکی داشته و صحنه های دلربا و چشم نواز با فیلتر فیلم برداری زیبا ، همه ی این المان ها تو این سریالم هستن و فقط انسجام کمتری توش حس میشه .

قسمت اول و دوم بیشتر شبیه یه مقدمه بود و بیشتر با کاراکترها آشنا شدیم و منم همیشه گفتم شخصیت پردازی دو قسمت اول واسم مهمه که از این نظر از این دو قسمت راضی بودم.

قبلا هم گفتم سریال لاین بازیگر قوی ای داره ، توی این دو قسمت بازیگری

 

لی جونگ جین و وو دوهوان خیلی چشم منو گرفت . لی جونگ جین سریال رو قوی شروع کرد و با حالات صورت متفاوتش سطحِ نیم ساعت اول سریال رو بالا برد . وو دو هوان هم چون دو نقش کاملا متفاوت بازی می کنه نظرمو جلب کرد .

بر خلاف همه ی سریال های کیم اون سوک موزیک های متن نقش آنچنان پر رنگی توی سریال نداشتن و مثل همیشه مدام توی سریال پخش نمی شدن اما دو آهنگی که انتهای سریال پخش شدن مثل همیشه زیبا بودن .

 

در کل سریال شروع قابل قبولی داشت و داستان پتانسیل بالایی داره و باید دید نویسنده کیم اون سوک چطور داستان رو پیش می بره .

 

 

 

❉ @AjummaWatches ❉

۹ بهمن ۹۹

اول از همه بگم من به عنوان مینوزی اصلا از نقدت ناراحت نشدم^_^

و باید بگم خودم توی سینمایی گانگنام بلوز واقعا ازش متنفر بودمX(

و درمورد زخمم که دیگه هیچی😂

یه مدت شده بود مسخره خاص و عام😂😂😂

درمورد فیلم نامه و روند سریالم مثله اینکه یه مشکل شایعه که دو تا قسمت اولو ببینی و برات جذاب نباشه:(( چون دقیقا منم توی دوتا قسمت اول ازش خسته شدم:! اما توضیحاتت نشون میده اگر بقیشو نگاه کنم کم کم روند داستان قراره بهتر بشه...

البته نمیگم قصد نداشتم سریالو تموم کنم چون تا همینجا هم دانلود کردم اما نگاه نکردم چون انگیزه ای براش نداشتم...

ولی با نقدت به نظرم بهتره یه خورده صبر و حوصله داشته باشم و برم واسه دیدنش😊

 

+مرسی از نقدت💞

۹ بهمن ۹۹

صنعت سرگرمی : ۳۲ میلیارد وون روی سریال « پادشاه ابدی » سرمایه گذاری شده، اما چه اتفاقی افتاد؟

 

سریال « پادشاه ابدی » تا به حال ۲.۱۶ میلیارد وون پیشفروش داشته .

 

با هفته ی دوم پخش این سریال و بازخوردها و درصد بیننده هایی که دریافت کرده ، جبران هزینه ها به مراتب نگران کننده تر می‌شه .

 

توقع بزرگی که به نگرانی تبدیل شد .

 

فقط دو هفته از شروع پخش سریال « پادشاه ابدی » از شبکه ی SBS می‌گذره و دیدِ صنعت سرگرمی دیگه عین همیشه نیست . توقعات همه به نگرانی تبدیل شده ، چه اتفاقی برای « پادشاه ابدی » خواهد افتاد ؟

 

سریال « پادشاه ابدی » پروژه ایه که از ماه ها قبل از شروع پخش مورد توجه داخلی و خارجی قرار گرفته . نویسنده موفق کیم اون سوک ، بازیگر لی مینهو و کیم گو اون از جمله عوامل مهم این سریال و توقعات بالا هستند .

هزینه ی تولید هر قسمت به تا به حال چیزی بین ۲ و ۲.۵ میلیارد وون تخمین زده شده و با در نظر گرفتن اینکه این سریال ۱۶ قسمته ، کل هزینه ی تولید سریال تقریبا ۳۲ میلیارد وون به حساب میاد . چنین هزینه ای قابل مقایسه با سریال های دیگه نیست اما این سریال به صورت کامل به نتفلیکس فروخته شده و بخشی از هزینه هارو جبران کرده .

 

در وضعیتی که تولید سریال‌های خوش ساخت و قابل رقابت افزایش دارند، سریال « پادشاه ابدی » از ماه ها قبل مورد توجه شرکت های زیادی برای تبلیغ محصولاتشون قرار گرفته .

_____________________

 

دید دنیوی کیم اون سوک .... «برای این دوره زمونه دیگه مناسب نیست»

 

کیم اون سوک، نویسنده ی شماره یک صنعت سرگرمی کره، حتی با اسمش، کاراکترها و چکیده ای از فیلمنامه هاش، لیستی از بزرگ‌ترین و به‌نام ترین بازیگرها براش صف می‌بندند . کمپانی های بزرگی که گفته شده برای هر فیلمنامه حداقل ۶ بار اونو بررسی می‌کنن بدون دریافت هیچ فیلمنامه ای اصرار دارند بازیگرهای خودشون رو در پروژه ی این نویسنده ملحق کنند، حتی شبکه های پخش برای گرفتن حق پخش سریال رقابت می‌کنند .

 

در کل، کیم اون سوک همیشه اسم قدرتمندی در صعنت سرگرمی کره بوده و اینو با سریال های موفق باغ مخفی، نسل خورشید، گابلین و آقای خورشید ثابت کرده .

 

هرچند بیننده ها دوباره با تنظیم هوشمندانه ای از *داستان سیندرلا* مواجه هستند ‌. در سالهای اخیر، برابری جنسیتی و پرداختن به کاراکترهای عادی تر بیشتر باب شده، در حالی که کیم اون سوک در اوج این مسائل، داستانی از پادشاهی در زمان مدرن می‌نویسه .

 

____________________

 

تنظیم کاراکترها «آیا به اندازه کافی خوب نوشته شده؟»

 

البته که تلاش هایی برای عوض کردن وجهه ی زن که اغلب در سریال های کیم اون سوک ضعیف عمل می‌شد، انجام شده . ما با پادشاه و یک کارآگاه زن که البته باز هم تفاوت طبقاتی درش دیده می‌شه مواجه هستیم . همچنین اولین باریه که با یک نخست وزیر زن در سریال مواجه شدیم، گرچه پوشش و حسادت زنانه ی این کاراکتر نسبت به پادشاه اونم‌ در سال ۲۰۲۰ مورد انتقاد بیننده ها قرار گرفته در حالی که سریالی که قبل از « پادشاه ابدی » در همین بازه ی زمانی به پخش می رسید، یعنی سریال «هاینا» ، با نقش اصلی زن عادی، قدرتمند، با پوشش ساده ای مورد تحسین بیننده ها قرار گرفت .

 

___________________

 

« البته که این سریال کاملا از نکات منفی ساخته نشده »

 

سریال « پادشاه ابدی » با بودجه ی کمتری نسبت به ۴۳ میلیارد وونی سریال (آقای درخشش خورشید) و ۵۰ میلیارد وونی سریال (سرگذشت آسدال) ، جنبه های ظاهری خوبی فراهم کرده . اسب سفید در شهر مدرن درحالی که مجسمه معروف ژنرال لی سون شین به چشم می‌خوره نشون میده که تیم تولید اونقدرا هم بودجه ی سریال رو هدر ندادند .

 

اگر روابط چین و کره بهبود پیدا می‌کردند، با در نظر گرفتن بزرگ بودن اسم نویسنده کیم اون سوک و همینطور ستاره ی هالیو لی مینهو ، فروش این سریال به چین بسیاری از هزینه هارو جبران می‌کرد .

 

حتی هزینه ی پخش از شبکه SBS و هزینه ی فروش به نتفلیکس می‌تونه ۳۰ درصد از سرمایه ها رو برای کمپانی سازنده ی این سریال یعنی Studio Dragon حاصل کنه .

 

آیا سریال « پادشاه ابدی » در هفته های آینده می‌تونه به نگرانی ها خاتمه بده ؟ مسئله ایه که در هفته های آینده به جواب خواهد رسید .

 

 

خبرنگار : کیم سویون

ترجمه شده از مقاله سایت Nate

 

#TheKingEternalMonarch

 

 

❉ @AjummaWatches ❉

۹ بهمن ۹۹

سلام و خسته نباشید

من لی مین هو رو با افسانه دریایی آبی دیدم و بعدش سریال های دیگش از شکارچی شهر تا وارثان رو دیدم ولی واقعا تو این سریال ناامید شدم... تو سریال افسانه دریای آبی عاشقش شدم و واقعاً عالی بود ولی اینجا چی بگم خیلی مصنوعیه... داستان فیلم هم اصلا برام جذابیت نداره ولی بازی دختر ته وول رو دوست دارم.. سریال رو هم تا قسمت 6 دیدم ولی دراپ کردم

۹ بهمن ۹۹

سریال پادشاه ابدی خیلییی عالیه فوق العاده است

اووفف😍😍😍❤️❤️❤️

من که واسه هر قسمتش تا حالا لحظه شماری کردمه🥺🥺😍😍

درجه یک از همه لحاظ

فیلنامه خوب، بازیگران عالی، صحنه هاش😍😍🤩🤩🤪🌺🌺🌹🌹❣❣💗💗💞💞

۹ بهمن ۹۹

سریال پادشاه ابدی سریال قوی و داستان تازه ای و بیان میکنه... داستان سرنخ های ریز زیادی داره و تو باید خیلی دقت کنی و این جذابیت سریال و بالا میبره همه بازیگر های این سریال قوی بازی میکنن...

نویسنده به شدت پیشرفت کرده و این زمانی مشخص شد که ابن سریال جزو ۲۰ سریال محبوب جهان قرار گرفت

 

پیشنهاد میکنم ببینید حتما

۹ بهمن ۹۹

الان که قسمت آخرش این هفته میاد و تقریبا تا آخرش دیدم میفهمم این سریال شاهکاره حقیقتا از اونجایی نیست که بشه قضاوتش کرد . در یک کلام خیلی زود قضاوتش کردم . بازی مینهو هم از قسمت 8به بعد تاثیر گذار بود ...

۹ بهمن ۹۹

سلام بچه ها

اتفاقی نظرات تون دیدم الیا جون خیلی خوش حالم خوشت اومده و برات شاهکار.....ولی واقعیت من اصلا تمایلی ندارم سراغش برم من ژانر فانتزی کلا نمیتونم درک کنم برایرهمین خوشم نیومده بود همون دو قسمت اول ....‌ راستش با تعریف های سما دوست دارن بهش فرصت بدم و یه نمیه ببینم ولی میترسم مثل بی خانمان بشه که من اصلا خوشم نیومد ......از طرفی بازیگراش دوست دارم 😍

یعنی بیشتر وون دوهان دوست دارم تا بقیه .....برایرهمین دو دلم من سبک رئال بیشتر خیلی خوش حال بازیگر مورد علاقه امسال سریال این سبکی بازی کرد......الیا جون و فرزانه جوت شما سریال کیم سوهیون و ووکی قصد داری ببینید؟

من شاید سریال کیم سوهیون بیینم ظاهرا فضای دارکی داره 😍😍😍

۹ بهمن ۹۹

من جفت شون دو قسمت اول میبنم بعد قضاوت میکنم برای ووکی از ذوبم و منشی کیم چشه سطح توقع آوردم پایین ....ولی امید دارم چون کارگرانش کشیش بی عصاب و کشیش بی عصاب یه سریال کمدی _جنایی خفن بوده که همه جایزه هارو درو کرد + ریت۲۴٪

ولی میگم توقع در سطح منشی کیم چشه ....

خیلی خوش حالم مین یانگ حداقل سریالی بازی کرد که من دوست داشتم چون از ووکی واقعا نادانید شدم

۹ بهمن ۹۹

می‌خوام یه چیز بلند بالا در رابطه با اینکه چرا برام شاهکاره بگم نیلو جون حتما بخونید

اول از با قسمت پر زرق و برق یک نام امید شدم فکر کردم سریالی در محوری از نقاط ضعفه که با پول بهتر فراره تو چشم قرار بگیره .

بعد که جلو رفت تا قسمت پنج تا امید تر شدم برای اینکه عاشقانه ش زود بود و داشت به سمت یه نواختی می‌رفت و بازی مینهو و تبلیغات ها کلافه م کرده بود

از قسمت پنج تا هشت وضع کمی بهتر شد اما ایرادات هنوز وارد بود مخصوصا تبلیغات و بازی مینهو

تا قسمت ده وضعیت نرمال شد و بازی مینهو کمی جون گرفت و از یخی کمی بیرون اومد . اما همچنان نظرم منفی بود .

تصمیم گرفتم دراپ کنم و دو هفته سراغش نرفتم .

تا اینکه دوست صمیمیم نگین عزیزم کهدر گیر کنکوره و این سریال رو میبینن و می‌دونم و منتقد قابلیه بهم گفت فقط قسمت یازده رو یه بار ببین .

دیدم و باید بگم همون یه قسمت متقاعدم کرد تا قسمت پانزدهم رو همون شب ببینم !

داستان . بازی مینهو . کشش . اصلا گذشته سریال رو ریختم دور و از ده به بعد قضاوتش کردم . عالی بود و من با خودم گفتم کاش از اول اینطور می‌بود و حسرت خوردم ...

۹ بهمن ۹۹

افسانه دریای نیلگون و خوش اومدی رو دیدم و این رو حتما بعد کنکورممم میبینمممم وااییی

۹ بهمن ۹۹

سلام فرزانه جآن.بعدمدتها😁...

حالتون خوبه؟

خیلی خیلی ممنون ازاین نقدجامع وکامل😍👌💚

راستش من ازوقتی سریال هواخوبه میام دیدنت رودیدم به سریالهای کره ای یکم امیدوارترشدم مخصوصا سریالهای۲۰۲۰.(به خودم امیدواری میدم که احتمالاپیشرفت کردن حتما😁)میدونی سریال های کره ای فضاشون خیلی دلنشینه وجذابیتهای دیگه شون بازیگرا وطنزشونه که تواین دوتاهم خیلی قوین همین دو دلیل باعث میشه به سریالهای آمریکایی وغیره ترجیحشون بدم آخه من کلاحوصله سریال دیدن ندارم اما با این وجودکره ای هاروتایه حدی دنبال میکنم..بافضاشون احساس راحتی بیشتری دارم هرچندبه شدت بهشون نقد دارم نیلومیدونه همه رو😂

بزرگترین ضعفشون فیلمنامه هاشونه من اصلانمیتونم افت فیلمنامه روتحمل کنم.اصلا.ازبین همه ی سریالهایی که تاحالادیدم فقط همون سریال بودک تا آخرش نگهم داشت وجذابیتشوبرام ازدست نداد(باوجوداینکه همه میگفتن خسته کننده ست وآدم خوابش میبره:/)غیرازفیلمنامه دلایل دیگه ای هم هست که به شدت رومخ منه وباعث میشه ازسریال دیدن اصلالذت نبرم!😑راستش من اصلا ازنویسنده های کره ای راضی نیستم.به هیچ وجه.این نویسنده که خیلی تعریفشومیکنن هم ازش گابلینودیدم اون جزومعدود سریالهای کره ای بودکه دوستش داشتم وفیلمنامه ی خوبی هم داشت اما نه اونقدری عالی که بخوام بهش بگم شاهکاربودوکلی به به وچه چه کنم وعاشق نویسنده ش شم فقط راضی کننده بود تواوج افت نکردوکشش داشت وایده های جدیدامامثل همیشه آخرشوبه آب بستن😑تواون سریال کارگردانی وتیم بازیگری بودکه خیلی توجهموجلب کرد.بازهم تنهانویسندگی که واقعا ازش راضی بودم نویسندگی همون سریال مین یانگ.

حالادرباره این سریال نمیدونم.فعلاکه اصلااااا حوصله کره ایهاروندارم نمیخوام حال خوشم بعدازدیدن اون سریال تایه مدت خراب بشه. موضوعش خیلی جالبه.همین فرضیه جهان های موازی وبقیه جزئیاتی که اشاره کردیدخیلی جالب بنظرمیاد.میتونم باضعیف بودن سه چهارقسمت اول کناربیام ولی خب اگه تواوج قرارباشه دوباره افت کنه اصلانمیتونم تحمل کنم!یاپایانش.

بخاطرهمین این نقاط ضعفی که راجبه فیلمنامه گفتیددارن کلامنونا امیدمیکنن که...

امادرمورد برومنس وای منم عاشق برومنسم😍(چرا برا دختراهمچین چیزی وجود نداره؟)ولی درکل...چیزخیلی خیلی جذابیه.کاملا عاطفی نه ازلحاظ جنسی ش-___-

وامابازیگران خب درموردمین هوخیلی نظرخاصی ندارم بازیش هیچ وقت اونقدرانظرموجلب نکرده فقط توشکارچی شهرازش خوشم میومد.کیم گوایوان توگابلین خیلی ازش خوشم اومدنسبت به سنش بازیگرتواناییه نمیگم عالیه(بازیگرعالی برای من خیلی کم پیدامیشه) اماکم کم پیشرفت میکنه دیگه من خیلی دوستش دارم^__^اولاش توی گابلین نمیتونستم تحملش کنم اما ازاون آدماییه ک بتدریج تودلت جابازمیکنه!😍💚خیلی کنجکاوم بدونم بازیش چقدرپیشرفت کرده.

واماوو دوهوان که تازگیاخیلی ازش تعریف شنیدم واقعادلم میخوادببینم چطوراین بازیگرکارشوانجام میده(عاشق بازیگراییم که نقش پذیری های متفاوت دارن!)

بقیه بازیگراروهم که اصلانمیشناسم امادرموردچیزی که درموردشینجه گفتیدخیلی موافقم*اوسردبازی نمیکردبلکه نقش اواینطورایجاب میکرد* به نظرم به اینجوربازیگراخیلی ظلم میشه کسی دقت نمیکنه که این بازیگرچقدررر داره کارشوخوب انجام میده مردم کلا عاشق بازیگرهایی میشن که اشکشونودرمیارن اماکسی به بازیگرهایی که نقش سردوبی احساسی دارن وکاملاتونقششون فرورفتن توجه نمیکنه.درحالی که اینم مهارت بازیگره که سردی روببخشه به کاراکترش مخصوصا اون کاراکترهایی کع درعین سردی دوست داشتنی هم هستن کاربازیگرشون خیلی سختتره.ومتاسفانه بازیشون کاملانادیده گرفته میشه😢تجربه نشون داده مردم اکثرا عاشق بازی های اغراق شده میشن.

بعضی بخشهای نقدروهم نخوندم چون کلاسریالوندیدم وسردرنمیارم اصلا😂

وحالانمیدونم بایدببینمش یانه من اصولاخیلی ازسریالهای کره ای روتیکه تیکه میبینم(چندقسمت اول وچندقسمت وسط وچندقسمت آخر)چون اعصابم نمیکشه کامل ببینم!😂.نقاط ضعفش بدجوری انگیزه موکم میکنه ازیه طرف موضوع جذابی که داره(البته دیگه گول سوژه های جذاب کره ایارونمیخورم چون هیچ وقت ازشون درست استفاده نمیکنن) تقابل شخصیتها،و...

باز ازاون طرف اصلانمیتونم بافانتزی های کره ای کناربیام شورشودرمیارن پرازاغراق...انسجام ندارن تواین ژانر.

بعدشم اینکه من نظرم خیلی عجیبه یعنی حتی امکان این هم وجود داره ک همه ی این نقاط ضعفی که شمامیگین برای من اونقدرا اعصاب خردکن نباشه😁!

پس درآخربه این نتیجه میرسیم اگه بعدیه مدت که خواستم دوباره برگردم سرکره ایهایه امتحانی بکنم وببینم نظرخودم چیه^_^چون معمولا هیچ وقت نظرات من شبیه نظرات بقیه نبوده.

بازم ممنون ازاین نقدموشکافانه خیلی جامع ومفید بود.خسته نباشی❤😉

۹ بهمن ۹۹

درکل سریال خوبی بود وارزش یبار دیدن رو داره ازشخصیت های سریال از نخست وزییر کو وجویونگ خیلی خوشم میومد دوتاشون جذاب وقدرتمند بودن و از باجذبه بودن قاطع بودن نخست وزیر کو خیلی خوشم میومد تو این سریال طرفدار وودوهوان شدم خیلی کیوته

۹ بهمن ۹۹

ببین من فیلم و دیدم و ابهاماتی که گفتی اصلا برام پیش نیومده بود فقط باید دقت میکردی دوم اینکه من دقت کردم و همه جا دست لی گون مان پاشیک جون بود و سوم اگه توی قسمت دوازدهم هم نگاه کنی نشون میده که هر وقت از اون دروازه عبور کنی دوستت میسوزه یا اعلائم دیگه بخاطر همین لی گون تا قبل از اینکه از دروازه رد بشه زمان براش  وانمی ایستاد 

۷ تیر ۰۰

عالی بود ! 

فقط من یه چیزی که درباره‌ش خیلی سوال تو ذهنمه ، اون پسرک با یویوعه ! 

کاش یکی بتونه کامللللل درباره‌ش بهم توضیح بده .

۱۳ ارديبهشت ۰۱

سلام از نقد تون ممنون فرزانه خانم. ولی من با نقد شما موافقم.   به جز چند تا نکته. شما گفتید بازی مینهو اوایل سریال خوب نبود ولی ایا قسمتای 3و4رو با دقت دیدین ؟ تو این دوقسمت مینهو خیلی قوی ظاهر شد و اون نگاه پر از اندوهش که به خاطر گذشنه ی تلخ لی گون 

بود رو به خوبی نشون میداد اونجا که خیلی زیبا گفت  با من به دنیای من بیا. زیبا ترین دیالوگ کیدراما  به نظر من بود مینهو به زیبایی تونسته بود نقش پادشاهی کیوت که اطرافیاشو مثل یه بچه حرص میده اما در عین حال یه شاه مقتدر جذاب باهوش دانشمند ولی از درون غمگین و رنج کشیدس رو بازی کنه.  درباره ی برومنس موافقم عالی ترین برومنس کیدراما بود بازی وودوهان عالیه ولی فراموش نکنیم که بهترین قسمتای بازیش چه در نقش اون سوب چه در نقش چویونگ زمانیه که با مینهو سکانس داشت البته تو قسمت هشت یه سکانس درگیری با شینجه داره که عالیه وخب اونجا هم مینهو حضور داره و هر سه مرد بازیشون اونجا عالیه. کیم گواون هم بازیش خیلی خوبه ولی وقتی لونا اومد جای ته اول بازی گواون در دونقش خیلی شبیه هم شد و نتونسته بود دو تا نقش رو از هم تفکیک کنه خیلی شبیه شده بود من فقط از روی لباس میفهمیدم کدوم لوناس کدوم ته اول بقیه ی بازیگرا هم عالی بودن بانو نو و لی لیم شینجه و نخست وزیر و بقیه.    

دوستی تو کامنتش گفته زخم مسخره ی خاص و عام قرار گرفته بود. این دوستمون خودشو مینوز معرفی کرد تا کسی بابت حرفاش بهش ایراد نگیره ولی ایشون باید بدونه که الان خیلیا از این راه برای بد گفتن از بازیگرا استفاده میکنن و دمده شده. و در جوابش باید بگم شما فکر میکنی همچین تیم حرفه ای متوجه این گاف نشدن ؟این تغییر جای زخم دلیل داره .وقتی لیلیم.  لی گون هشت ساله رو میخواد خفه کنه و این زخم به وجود میاد طرف راست گلوی بچه رو فشار میده چون. چون چهره ی بچه باید کاملا تو دوربین پیدا باشه و ما شاهد رنجش باشیم. اگر میخواست طرف چپ رو فشار بده میومد جلو بچه میایستاد و اونوقت بچه پیدا نبود بعد که لی گون بزرگ شد مجبور شدن زخم رو ببرن طرف چپ گلوی مینهو چون طرف راست  رو دوربین واضح نمیتونست بگیره از رو به رو هم زخم واضح دیده نمیشد این البته نظر منه ولی هر چی هست دلیل داره و همچین تیم حرفه ای گاف ساده نمیده.ولی اینکه نوشتین مسخره ی خاص و عام دیگه بی انصافیه تعدادی دربارش حرف زدن و خندیدن و تموم شد   بازیگرا همشون از مینهو. گواون وودوهوان و لی لیم و همه عالی بودن داستانش کلیشه های کیدراما رو که نداره هیچ. یه سر و گردن از خیلی سریالای کره ای بالاتره رومنس عالی.  البته ضعفایی داره که شما بهش اشاره کردین ومن موافقم به هر حال کسایی که حوصله ی فکر کردن ندارن و نمیخوان فسفر بسو زونن بهتره سراغ این سریال نرن. این سریالو برای اینکه بفهمیم باید بیشتر از یه بار ببینیم بار دوم و سوم عاشق داستان بازیها او اس تی ها و کارگردانیش میشیم در پایان از شما و روشنا خانم ممنون ❤❤❤🌸🌸🌸

۳ آبان ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Biography

سلام به روی ماه کیدرامرهای عزیز🍭
روشنا هستم ( همون نیلوفر سابق ) که برگشتم ^^
اینجا قرار براتون از نقد و تحلیل فیلم و سریال/ انیمه / کتاب و گاهی روزمرگی هام بگم
صرفا اگر پست هامون دوست داریو دنبال مون کنید

چنل تلگرام ما : @news_kdrama2021
پیج اینستگرم ما : @roushanakdrama