موسیقی احساس کره!

برای آزادی خودم مینویسم

معرفی سریال کره ای " فردا "

نیلو :) ۱۴۰۱/۷/۱۷، ۱۸:۴۰

❌️ دلبندان در این پست به طور اختصاصی قراره در مورد موضوع خــــ/ــودکشــی صحبت کنیم. اگر بنا به هر دلیلی تو شرایط خوبی نیستند یا با این مسئله نمیتونید کنار بیاید پیشنهاد میکنم فعلا از خوندن این پست و تماشا این سریال صرفه نظر کنید ❌️ 


" خودکشی برای آدمایی که بیشتر از همه میخوان زندگی کنن آخرین التماسشون برای کمکه‌"


هر وقت صحبت از خودکشی میشه عده ای براین باورند که اونا افرادی ضعیف و سست اراده و بی مسئولیت هستند و  در مقابل این گروه عده دیگری داریم که درست در تضاد این گروه اند و بر این باورند کسی که دست به خودکشی زده واقعا شرایط سخت و دردناکی داشته و این تصمیم برای اون بهترین انتخابه.

اینکه دیدگاه کدام گروه درست و کدام غلط است، به نگرش ها و باور ها و شرایطی فعلی داره که ما توش زندگی میکنم بستگی داره و نمیشه با اطمینان در مورد این موضوع صحبت ( قضاوت) کنیم . 

سریال "فردا" داستان هایه گروهی از مردم رو روایت میکنه که تو شرایط سخت و دشوار دست و پنجه نرم میکنن و تصمیم به اقدام برای خودکشی میکنن . در مقابل این افراد هم تیم مدریت بحران داریم که در تلاشه تا این افراد رو از تصمیم شون منصرف کنه . 

در همین ابتدا لازمه که تیم سازنده دراما "فردا" تحسین کنم که شجاعت بخرج دادن و دست روی موضوعی گذاشتن که از بزرگ ترین دغدغه و مشکلات دنیای مدرن امروزیه و نه تنها در کره بلکه در هر جای دنیا هم متاسفانه شاهد خودکشی آدم های زیادی هستیم . 

دراما "فردا" اقتباسی از وبتونی به همین نام است که تو ژانر فانتزی ماورایی ، هیجانی و اجتماعی با چاشنی طنز و درام ( ناراحت کننده ) ساخته شده . اگرچه این سریال بطور ویژه به خودکشی و دلایل  آن اختصاص داده شده اما در کنار به دغدغه های اجتماعی که میتونه دلایلی برای خودکشی باشه هم اشاره داره.

دغدغه هایی چون  قلدری ، مشکلات کار ، از دست دادن عزیز ، نا امیدی ، استاندارد های زیبایی ، زنان آسایش، کهنه سرباز های گمنام و..‌. 


جدا از اینکه دراما "فردا" سریال دغدغه مندیه و دست روی موضوع مهمی گذاشته، اما بنظرم سناریو شسته و رفته و تمیزی هم داره که میتونه برای هردو گروه ( گروهی که با خودکشی مخالف اند و گروهی که خودکشی رو انتخاب درستی میدونند ) آموزنده و مفید باشه و دیدگاه شون رو نسبت به مشکلات دنیا امروز باز تر کنه. 

نقاط ضعف سریال ...

داشتم فکر میکردم شاید اگر سریال اورجینال خود شبکه Netflix بود سریال موفق تر و باکیفیت تری میشد ...

گفتیم که هرکدام از موضوعاتی که تو  این سریال در موردش صحبت شد موضوع مهم و دغدغه مندی بودن اما صادقانه بخوام بگم داستان برخی از مشکلات زیباتر و عمیق تر نوشته شده بودن و برخی دیگر خیلی سطحی و کم عمق نوشته شده بودن. بنظرم اگر کارگردان به جای یه سریال ۱۶ قسمتی یه سریال چند فصلی در قسمت های ۸ یا ۱۰ تایی می‌ساخت قطعا بهتر بود. 

مورد دیگه اینکه گاه پرونده یه داستان در اواسط یک اپیزود تموم میشد و سریال بلافاصله سراغ پرونده بعدی میرفت این مورد گاهی باعث می‌شد   مخاطب نتواند روی هر پرونده تمرکز لازمه را داشته باشه. ( آشفتگی ذهنی مخاطب ) 

مورد بعدی ژانر به اصطلاح اکشن سریاله که بنده بشدت باهاش دشواری داشتم ...

به نظرم داستان هر قسمت انقدر جذابیت و کشش کافی برای میخکوب کردن مخاطب داشت و نیازی نبود برای هیجان بیشتر بیان  ژانر اکشن با جلوه های ویژه نچندان جالب اضافه کنند و این مورد برام خیلی آزار دهنده بود.

و مورد آخر شخصیت لی سوهیوک بود که به عنوان نقش کلیدی انتظار داشتم اسکرین تایم بیشتری داشته باشه .

با وجود همه این حرفا "فردا" برای من سریال فوق العاده ارزشمندی بود به ندرت پیش میاد سریالی با ژانر فانتزی بتونه توجه منو جلب کنه و بخوام اونو تا آخر ببینم و "فردا" دقیقا از همون سریال هاست .

در نهایت من نمره ۸ از ۱۰ + ۱ نمره خلاقیت به سریال میدم و اگر در حال حاضر تو شرایط روحی خوبی هستید و یک سریال معنادار میخوایید بشدت پیشنهاد میشه 

امتیاز نهایی روشنا: ۹ از ۱۰


در نهایت خودمون کسایی هستیم که میتونیم در سخت ترین شرایط خودمون رو نجات بدیم 💛

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Biography

سلام به روی ماه کیدرامرهای عزیز🍭
روشنا هستم ( همون نیلوفر سابق ) که برگشتم ^^
اینجا قرار براتون از نقد و تحلیل فیلم و سریال/ انیمه / کتاب و گاهی روزمرگی هام بگم
صرفا اگر پست هامون دوست داریو دنبال مون کنید

چنل تلگرام ما : @news_kdrama2021
پیج اینستگرم ما : @roushanakdrama