موسیقی احساس کره!

برای آزادی خودم مینویسم

نگاهی به انیمه " همسایه من توتورو "

نیلو :) ۱۴۰۱/۸/۲، ۱۲:۵۵


❌️ توجه کنید  این پست مربوط به معرفی انیمه میباشد اگر به این موضوع علاقه مند نیستند ممنون میشم با احترام از کنار شون رد بشید 🙏


اسم انیمه که دیروز در موردش صحبت کردم " همسایه من تورتور" که یکی دیگر از آثار شاهکار استاد هایائو میازاکی(کارگردان مشهور ژاپنی) .

همون طور که دیروز کفتم فضای انیمه لایت و دوست داشتنی و مثل دیگر آثار برجسته کارگردان تمرکز خاصی روی اهمیت محیط زیست ، خانواده و عناصر ماورا و خیال داره . رنگ بندی و تصویر گری و همچین موزیک های متن فوق العاده زیبایی داره و برای ساعتی شمارو از دنیا مدرن و خسته کننده امروز دور میکنه . 

داستان از دیدگاه دو کودک به نام های کاتسوکی و می که که به همراه پدرشون به روستا مهاجرت می‌کنند و در انتظار مرخص شدن مادرشون از بیمارستان هستند بیان میشه . روز این دو خواهر در جنگل موجودی عجیب و پشمالویی به اسم تورتور را ملاقات می‌کنند و ...

گویا تورتور هیولا محافظت کننده از جنگل نامیده میشه اما بنظرم تورتور برای هیولا بودن زیادی مهربون و کیوت / بانمکه ...تورتور شخصیت اصلی داستان نیست اما روند جالبی تو رشد شخصیت های اصلی داستان یعنی دو خواهر داره بطوری که تلاش میکنه در لحظات ترسناک و دلهره آور دو خواهر ظاهر بشه و ترس هاشون به لحظات شاد و کمدی تبدیل کنه و بهشون یاد بده چطوری بر ترس و نگرانی های گذرا غلبه کنند [ مثلا سکانس که دو خواهر در شب بارانی در ایستگاه اتوبوس منتظر برگشت پدرشون بودن ] _ به عبارتی تورتور نمادی غلبه کردن به ترس و دلهوری های ماست که در لحظاتی اونارو بزرگ میکنیم اما در حقیقت اونقدر ها بزرگ و ترسناک نیستند ...

 اما همه چیز این انیمه تا وقتی زیبا بود که حقایق پشت این انیمه نمیدونستم ...

قصد ندارم اشاره کنم چون اولا اسپویلی از بخش داستانه و دیگر اینکه ممکنه مخاطب انیمه با فهمیدن موضوع دارک پشت این انیمه از دیدنش منصرف کنه.البته مخاطب تیز بین اخرا خود انیمه ممکنه حدس هایی بزنه .اما در کل دوسش داشتم بهش نمره ۸ از ۱۰ میدم ^^


پ.ن : والا من شناخت چندانی روی آثار ژاپنی و سریال و فیلم هاشون ندارم اما دوتا از کارگردان های مورد علاقه ام هایائو میازاکی ( انیمه) و هیروکازو کورئیدا ( سینما )  هستند که بشدت مورد احترام و تحسین من هستند 


پ‌ن : این شبا با مادر جان داریم انیمه میبنیم و ممکنه هر شب یا گاهی هر دوشب در مون یه پست با این موضوع داشته باشیم . اگر مخاطب این جور پست ها نیستید ممنون میشم یا احترام از کنار شون رد بشید


پ.ن : بار دیگه لازم میدونم که بگم انیمه و انیمشن با کارتون های دوران کودکی ما خیلی فرق داره حتی کارتون های دوران کودکی مون الان که مورو تحلیل قرار گرفتن متوجه یه سری نمادهایی شدن که اصلا مناسب دیدن برای کودکان نیستند !!

اما انیمه و انیمشن مخصوصا اونایی که من قرار معرفی کنم اصلا به درد کودکان نمیخوره چون پشت شون واقعا مفاهیم دارک و تامل برانگیز و آزار دهنده ی برای کودکان داره 

پ.ن: در نهایت این بخش جدید وب مونه و قرار معرفی کوتاهی از انیمه ها داشته باشیم امیدوارم از معرفی و تجربه های من لذت ببرید ^^

قرار بود یه پست جامع درست کنم اما ترجیح میدم تجربه های هر کدام جدا جدا بگم بعدا فهرست میکنم بر اساس علاقم ^^


کلمات کلیدی : کارگردان هایائو میازاکی | انیمه | ژاپن | خانوادگی | فانتزی | ماجرا جویی | داستان واقعی | My Neighbor Totoro


عههه. اینجا هم ننوشتی که حقایق دارک پشت پرده چی بوده. 

۲ آبان ۰۱
پاسخ
خوش آمدید
براتون لینک‌شو فرستادم عزیزم
۲ آبان ۰۱

و اینکه ی سوال

اسم انیمه ب انگلیسی هم "توتورو" عه

شما چرا تو متنتون نوشتید تور تور؟ 

۲ آبان ۰۱
پاسخ
اشتباه تایپی شما در نظر بگیر😅
متاسفانه همیشه این مورد تو نوشته های بنده فریاد میزنه 
۲ آبان ۰۱

رد شدیم :)

۲ آبان ۰۱

پس اینه. ندیدمش..

من از میازاکی شهر اشباح وقلعه متحرک هاول رو دیدم فقط..

خوشحالم که داری انیمه می‌بینی وخیلی مشتاقم پستاتو بخونم^_^

۲ آبان ۰۱
پاسخ
بله بله 
من کلا از کارای این کارگردان خوشم میاد از سبک نقاشی هاش مخصوصا 
من این و شهر اشباح و پونیو دیدم قلعه متحرکت و نجوای قلب به زودی میبنم 
یس 😎
البته خیلی وقته بود تو فکرش بودم بالاخره دارم نهایی شون میکنم 
اما میدونی زینب خیلی نوشتن در موردش سخته احساس ناتوانی مطلق دارم در مورد صحبت کردن شون شایدم چون تجربه کمی دارم اینجوریه ....
۲ آبان ۰۱

من اتفاقا گرافیکشو زیاد دوست ندارم:)))

منم همین طورم. کاملا قابل درکه.

۲ آبان ۰۱
پاسخ
چون دو بعدیه به جای سه بعدی ؟
من حتی رنگ آمیزی شو هم خیلی دوست دارم ...
البته حق بده تازه واردم یعنی من حتی تو کیدراما هنوز نمیتونم تفاوت کارگردانی حرفه ای متوسط و ضعیف تشخیص بدم چه برسه به انیمه ‌...

+ باز این انیمه خیلی خیلی ساده بود یه سری خیلی نمادین و دارکن رسما لال میشم
۲ آبان ۰۱

به نظر من بی‌نظیرند 

هزار بار هم ببینی باز قشنگه ♥️

۳ آبان ۰۱
پاسخ
خوش اومدی عزیز
همین طور 
۳ آبان ۰۱

ببین من چن سالی میشه  که انیمه نگاه میکنم

ولی بعد17 سالگی مفهوم راز های پشت پردشو فهمیدم

حتی منیکه 13 سالگی طرفدار کی پاپ بودم با من الان19ساله خیلی فرق میکنم

منم این انیمه رو دوست دارم،خیلی ساده و لایته

۳ آبان ۰۱
پاسخ
خوش اومدید 
دنیا انیمه خیلی گسترده چیزی که ما میبنیم چیزی که نقاد ها می‌نویسند و چیزی که در آینده بهش میرسن مثل حقایق پشت این انیمه بیان کننده دنیا گسترده انیمه ینظرم البته من که کاملا تازه کارم تو این زمینه ولی هر اثری دیدم بشدت تامل برانگیز بود 
۳ آبان ۰۱

نه ربطی نداره‌. حالتشونو دوست ندارم:/ نمیدونم چطور بگم.

سینمایی می‌بینی فقط؟ 

۳ آبان ۰۱
پاسخ
درسته 👌
فعلا برای دست گرمی آره همینم گاهی یک قسمت دو روز طول میکشه 
مخصوصا سبک دارک اما دو تا سریالی دارم که اونم شروع میخوام کنم 
یکی وایولت که خودت پیشنهاد دادی یکی سوار بر بهار جوانی 


۳ آبان ۰۱

هایی🤎

فالو شدی، اگه دوست داشتی فالو کن🤎

۵ آبان ۰۱
پاسخ
سلام خوش اومدی 
چشم حتما 💛
۵ آبان ۰۱

ممنونم🤎🤎🤎🤎

مرسی♡

۵ آبان ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Biography

سلام به روی ماه کیدرامرهای عزیز🍭
روشنا هستم ( همون نیلوفر سابق ) که برگشتم ^^
اینجا قرار براتون از نقد و تحلیل فیلم و سریال/ انیمه / کتاب و گاهی روزمرگی هام بگم
صرفا اگر پست هامون دوست داریو دنبال مون کنید

چنل تلگرام ما : @news_kdrama2021
پیج اینستگرم ما : @roushanakdrama