موسیقی احساس کره!

برای آزادی خودم مینویسم

شبی که ماه کامل شد...

نیلو :) ۱۴۰۱/۸/۲۴، ۱۹:۱۰

شبی که ماه کامل شد  آخرین فیلم ایرانی بود که دیدم ...

بعد از اون دیگه هیچ وقت فیلم و سریال ایرانی ندیدم . حتی آخرین فصل پایتختم ندیدم با وجودی که ۵ فصل قبل چندین بار دیده بودم . نکنه دست خودم باشه یا بخوام بکلاس بذارم فیلم و سریال ایرانی به در نمیخوره و این جور حرفا. نه اصلا فقط نمیدونم چرا نشد دیگه....

مثلا امروز یه جا رفته بودیم مهمونی همه با ذوقی داشتن یه سریال میدیدن که گویا خیلی محبوبه من حتی حافظه جلبکیم یاری نمیکنه اسم سریال چی بود فقط،میدونم امشب قسمت آخرش بود...

بگذریم قسمت آخر این این سریال بود و همه با ذوق میدن منم داشتم شام میخوردم اما یه هویی حالم بد شد [ دلشوره بد ، احساس خفگی، حالت تهوع حتی 🤕] سریع اونجا ترک کردم رفتم تو حیاط یه گوشه نشستم هوا آزاد خوردم تا حالم بهتر بشه ....

البته صادقانه بگم یک ساله که روحیه خیلی ضعیف فیلم و سریال با موضوع سرطان که اصلا نمیتونم بیینم [ پس چطور سریال زمان دیدی ؟! البته باس بگم بعد از اون فیلم یک ماه حالم خیلی بد بود ] چه ایرانی چه خارجی . فیلم های پلیس جنایی یه مدت عاشق شون یودم اما الان یک ساله هیچی نتوستم ببینم البته دروغ نگم بیگ موس یه نگاه انداختم که اونم نیم دوم دراپ شد  😕

از ماجرا دور نشیم !!

شبی که ماه کامل شد اولین فیلم سینمایی بود که من تو سینما دیدم یعنی تا قبل از اون سینما نرفته بودم باورتون میشه ؟

آخه من اصلا اهل فیلم و سریال نبودم تا قبل کنکور ‌‌‌...

سال ۹۸ بود که معادل ۲۰۱۹ میلادی میشه تازه فیلم از اکران در اومده بود و سینما ها شهر کوچیک اون پخش میکردن . با دختر خاله ام و همسر شون قرار بود بریم سینما و این فیلم ببینیم منم اون زمان فیلم باز نبودم که پیگیر باشم این فیلم چی هست ژانرش چیه بازیگر هاش چیه ...

یادم خیلی حالم تو سینما بد شد خیلی برام فیلم دارک بود مخصوصا اون زمان که اصلا هیچ اطلاعاتی از اون فیلم نداشتم بعد از،فیلم که فهمیدم ماجرا واقعی بیشتر حالم بد شد یعنی یک ماه تو فاز افسردگی بودم ....

متاسفانه فیلم های کمدی مون در غالب مسخره کردن هم دیگه و لهجه یا بد بخت نشون دادن یک کارکتر و ما باس هر هر کر کر بختدیدم که فلانی چرا هیچ کس زنش نمیشه ( پایتخت و...) یا چرا همه اعضای خانواده اش باهاش مشکل دارن ( شمدانی ، ساختمان پزشکان و... )...

اینجوری شد که زده شدم . نمیگم فیلم و سریال خارجی ها بهتر از ماست مثلا همین قهقه در وایکیکی کره ای ها فاکتور از جنس کمدی +۱۸ که ممکنه هر کسی باهاش کنار نیاد نویسنده طنز داستان روی بدبختی های روزمرگی های ۵ نفر نوشته اونم مشکلات روزمره که برای همه ما پیش اومده [ خودتون بذارید جای جونکی و بدیختی هایی که پشت سرهم سرش می اومد واقعا براتون خنده داره ؟!] .... اما خب در کنار اینا ما کمدی خوب خانوادگی داریم مثل ریپلای ۸۸ یا پلی لیست بیمارستان!!  بدون لودگی یا مسخره کردن هم دیگه یا لهجه ها  ... 

در کل اینجوری شد که من از سریال های ایرانی زده شدم چون محتوا چندان جالبی برای من مخاطب نداشتن....


پ.ن ۱: خیلی دوست داشتم از تروما های که قبل از ۲۰ سالگی دچار شون شدم بگم ...

یکیش همین فیلم ایرانی بود که اثرش خیلی خیلی خیلی بدی روم گذاشت و تا الان دیکه نتوستم فیلم و سریال ایرانی ببینم ‌. دو تا تروما دیگه من برمیگرده به یه کتاب و دو انیمه که بعدا خواهم گفت براتون 


پ.ن ۲ :کتاب و فیلم یا کارتونی بوده که موقع خوندن یا دیدنش خیلی حالتون بد کنه بطوری که بعد از چند ماه چند سال وقت بهش فکر میکنید همون طوری حالتون ید بشه ؟ 


پ.ن : مجدد پست کردم چون تصویر نداشت :)))

یه چیزی لازم میدونم که بهتون بگم در مورد این فیلم اینکه این فیلم قطعا یکی از،بهترین اثر های سینما ایران مونه و اوج زیبایی چندین ماه بعد پی بردم اما اثر منفی که گذاشته بود خیلی حالم بد کرده بود و دلیلش خودم بود که نشناخته فیلم دیدم 


تو سریال های ایرانی  جیران خیلی وسوسه کننده بود برام که حسش نبود چون طولانیه 😅

دلیلش یکی بازیگر زنش که دوسش دارم و دوم شباهت عجیب این سریال با سر استین قرمز [ همون ورژن جدید شده ایسان _ داستان سونگیون و یی سان ] ‌‌‌...

اگر پیج نیوز کوریا دنبال کرده باشید میدونید چقدر اینا بهم شباهت دارن مخصوصا مرگ  دوک ایم و جیران !!

اما خب همونم حسش نیست حقیقتا 😅

واقعا حس و حال سریال بالا ۱۲ قسمت ندارم دیگه ‌‌...

 

۲۴ آبان ۰۱

من فک کنم سوم راهنمایی یا اول دبیرستان بودم ، معلم دینیمون تز داد رو اگاه کردن ما نسبت به زندگی بعد از مرگ و نکیر و منکر و ... 

هیچی اقا یه فیلم و کتاب داد دستمون 

فیلمه رو هم تو مدرسه نشونمون داد 

سیاحت غرب بوداسمش ! 

یعنی یک چرت و پرتی که نگم برات !!! 

اغلب بچه ها حالشون بد شده بود ، اخه زن حسابی ، موضوع مرگ برای بچه اون سنی به اندازه کافی جا نیفتاده و مبهم و وحشتناک هست ، خلاصه تکمیل کرد :))

اینقدر الاغ بود ببخشید این زن که نزدیک ما محله ارامنه بود، میگفت بارون میاد حواستون باشع تو خیابون دستشون به دستتون نخوره نجس میشین :))  

+در رابطه با فیلم های طنز ایرانی باهات موافقم ، اما ساختمان پزشکان رو به خاطر طنز بی سابقه اش در ایران دوست داشتم ، تا قبلش برره و پاورچین و اینها بود که خیلی محتوای طنز نداشت فقط لوده بازی بودن ، کم کم طنزها محتوا پیدا کرد مثل ساختمان پزشکان که از مسائل اجتماعی در قالب خانواده و ازدواج خیلی قشنگ در قالب طنز پرده برداشته بود 

اما در رابطه با باقی فیلم های سینمایی ، من خیلی سینما میرم و تقریبا هرچی فیلم جدید باشه رو میبینم ، فیلم های خوب واقعا کم نیست ، ولی خب اغلب موضوعاتشون اجتماعی و سیاهه :)  

به نظرم باز هم خوبه در راستای باز شدن ذهن مردم ... 

فیلم های هنر و تجربه هم خیلی هاشون قابل تامله ...   

+تو خارجی ها فیلم مرثیه ای برای یک رویا خصوصا صحنه جنسی اخرش هم بی اندازه حالم رو بد کرد 

 

۲۴ آبان ۰۱
پاسخ
آخ گفتی منم یادم سوم راهنمایی خودم افتادم  
معلم دینی ما یع فیلم مستند از سمیه کردستانی گذاشته بود وحشتناک یود 
یادم یک سال تموم صحنه هایی که تو فیلم بود تو کابوس هام میدیدم 

+ من کلا علاقه خاصی به ژانر پزشکی داشتم 
متاسفانه تو ایران تو این ژانر آثار برجسته ندیدم یکی در حاشیه و یکی همین ساختمان پزشکان که خب نقد های اجتماعی که به جامعه پزشکان بودن خیلی برام جالب بودن حالا باز ساختمان پزشکان کمی قوی تر حتی 
اما من با زندگی شخصی کارکتر اصلی مرد یعنی نیما مشکل داشتم 
درسته روانشناس ها همیشه نادیده گرفته میشن یا با روان پزشک ها اشتباه گرفته میشن . شاید حقوق شون اندازه بقیه پزشکان نباشه و اونجوری که باید بهشون احترام گذاشته نشه [ که البته تو کشور ما صادق دیگه نیست چون آیت روزا روانشناس و مشاور ها  به ویژه  مشاور کنکور میلیاردن] 
اما بخشی که من مشکل داشتم باهاش اینکه هرچی بدبختی بود سر این کارکتر بود 
زنش طلاقش داده و همچنان همکارش 
زن فعلیش بیمارش و همچنان در حال درمان 
پدر و مادرش اصلا بهش اهمیت نمیدن 
برادرش با وجود سابقه خلافش بیشتر مورد توجه 
حتی دوست خوب نداره و...
اینجوری که همه بدبختی ها روی یه کترکتر بشدت برام آزار دهنده حقیقتا 

چقدر خوب من دیگه هیچ وقت سینما نرفتم 
البته نه بخاطر تجربه  بد که از اولین بار سینما رفتن داشتم...
دلیل اصلیش برمیگرده به این من تنها فیلم دیدن بیشتر دوست دارم 
سینما ایران گویا بهتر از،سریال هاشون البته چند سال پیش،یه فیلم بود به اسم حوض نقاشی این فیلم خیلی خیلی دوست داشتم اون زمان بازیگر هاشو نمی‌شناختم و باور کرده یودم دوتا آدم با معلولیت جسمانی این نقش،بازی کردن 
ولی خب متاسفانه فیلم ایرانی  خوب کم دیدم  بیشتر فیلم هایی که از بد روم گذاشتن یادم مثل این فیلم شبی که ماه کامل شد یا لاک قرمز !!
اگر فیلم بامحتوا ایران که دوست داشتی میشناسی ممنون میشم به منم بگویی 

تو این زمینه خدارشکر علاقه چندانی به فیلم های با صحنه جنسی ندارم و به ندرت میینم فقط شاید سر فیلم کره ای ندیمه خیلی اذیت شدم چون اونم خیلی فلش بک داشت ...
۲۴ آبان ۰۱

این فیلمه راجب همون فیلمس که فکر کنم دختره یه مشکلی داشت تو زندگیش و جنگ میشه...؟

دقیق یادم نیست چون اون موقع بچه بودم گفتن نبینش:'

۲۴ آبان ۰۱
پاسخ
فکر نکنم ‌....
در مورد یه دختر که با خانواده پاکستانی و اهل بلوچ ازدواج می‌کنه 
به جنگ ربط نداره 
۲۵ آبان ۰۱

سلام نیلو اونی،چطوری؟

مامان من عاشق این فیلمه....و هر دفعه گریه میکنه موقع دیدنش

دقیقا منم مثل تو شدم...برام خیلی دارک درام بود حالم خراب شد...

۲۴ آبان ۰۱
پاسخ
سلام عزیزم
منم حقیقتا جر فیلم هایی که بعد خیلی دوسش،داشتم یعتی میدونی قشنگ درد و سختی میشد تو فیلمش با تمام وجود ات لمس کنی . واقعا از نظر معنا و ساخت و کیفیت،و بازیگر ها فیلم عالیه مخصوصا بازی بازیگر زن و مردش فوق العاده بود 
اما واقعا دردناکه بود اولین بار دیدنش برام 
۲۵ آبان ۰۱

شبی که ماه کامل شد ترسناکه واقعا، من تا وسطاش دیدم بقیشو جرئت نکردم ببینم:)) ولی میدونم تهش چی میشه

و اینکه باهاتون موافقم راجب فیلمای کمدی ایرانی، معمولا راجب بدبختیای یه بدبختیه"-" تو فیلمای درام یا اجتماعی استعداد بیشتری داریم تا کمدی.

۲۴ آبان ۰۱
پاسخ
خیلی فیلمی تلخی یود واقعا .‌‌...
اما در کل جز فیلم های خوب کشور مونه 
متاسفانه همینه 😕🤕
۲۵ آبان ۰۱

با حرفتون راجع به طنزای ایرانی موافقم. من بین طنزای ایرانی فقط فیلمای زن بدلی؛دیگه چه خبر و آتش بس رو دوس دارم..

من بین ایرانیا فقط عاشقانه ها رو میبینم مثل شهرزاد(که فوق العاده بود)؛خاتون  یا مانکن

۳ اسفند ۰۱
پاسخ
خوش اومدید :)
حقیقتا خیلی وقته از تلویزیون ایران خبری ندارم و متاسفانه این سریال هارو هم ندیدم ...

۴ اسفند ۰۱

ممنون😊

البته اینایی که من گفتم هیچکدوم تلوزیونی  نیس.. سه تا اولیه سینمایین اون دوتای دیگه هم نمایش خانگی..

۶ اسفند ۰۱
پاسخ
ممنونم 💛💛
۱۸ اسفند ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Biography

سلام به روی ماه کیدرامرهای عزیز🍭
روشنا هستم ( همون نیلوفر سابق ) که برگشتم ^^
اینجا قرار براتون از نقد و تحلیل فیلم و سریال/ انیمه / کتاب و گاهی روزمرگی هام بگم
صرفا اگر پست هامون دوست داریو دنبال مون کنید

چنل تلگرام ما : @news_kdrama2021
پیج اینستگرم ما : @roushanakdrama