موسیقی احساس کره!

برای آزادی خودم مینویسم

گزارش نهایی سریال عشق قرار دادی

نیلو :) ۱۴۰۱/۸/۲۶، ۱۸:۳۲


اولین آخر هفته بدون سریال " عشق قراردادی "...

چقدر زود ۸ هفته گذشت و چقدر زود این سریال تموم شد انگار همین دیروز بود که اولین قسمتش قرار یود پخش بشه و ما همه منتظر بودیم تا ساب انگلیسی بیاد و سریال ترجمه کنیم ...

سریال ساده بود حتی میشه گفت کلیشه ای اما میدونید مهم اینکه حالم باهاش خوب میشد یعنی کل غم و غصه و سختی کل هفته تحمل میکردم به عشق آخر هفته ها و این سریال !!

از معدود ترین سریال هایی که هر قسمت دوبار میدید و پشت صحنه هاشون دنبال میکنم ...

نمیدونم چرا ولی کلا سریال های این دختر همیشه تو هر موقعیت حالم خوب میکنه 

مثلا زمستون سه سال پیش یادتونه ؟!

کرونا اومد و خونه نشین مون کرد و همه مون تو شرایط تنش زایی بودیم ...

درست همون موقع یه سریال تم زمستونی با بوی قهوه و کتاب پخش شد مسکنی برا اون روزا هامون ...

اون سریال رو با همه حس و حال خوبش ، موسیقی متن بی کلامش ، تک تک دیالوگ هایی عمیقش و زوج کیوتش و عاشقانه بی‌شیله پیله اش دوست داشتم ..

هه وون قشنگم که دوست داشتم محکم بغلش کنم و آرامش کنم تا اون سوپ که با هر حرکت هه وون سرخ و سفید میشد ، خواهر شیطونش و ماجرا های کراش ها و انجمن کتاب خوانی و ....



یا سال که تصمیم گرفتم مجدد کنکور بودم اونم با حرف هایی مایوس کننده اطرافیانم که منو مدام سرزنش میکردن که چرا انصراف دادم و نشستم پشت کنکور 

اون زمان سریال " به یاد آور " میدیدم و لی اینا ( مین یونگ) با تمام دیالوگ های حمایتگرانه اش به جین وو انگار داشت به من انرژی میداد ...چقدر دلم میخواست یه اینا کنارم باشه بگه من باهات ادامه میدم من به جای تو میجنگم و ....


یا پارسال که همین موقع ها بود که به پیشنهاد گلی جوون داشتم رسوایی در سونگ کیون کوان میدیدم و یک بار دیگه به زن بودنم افتخار کردم :)

چقدر تک تک دیالوگ هایی فمینیستی اون سریال که مینی میگفت بهم انرژی میداد و باعث می‌شد بیشتر بخوام تلاش کنم 


یا همین بهمن سال گذشته که هواشناسی عشق مصادف شده بود با اولین تجربه کار اداری من !!

شندید میگن همه چیز از دور آسونه دقیقا روایت هواشناسی و حسابداری من و مین یونگه ...

یعنی کی فکرش میکنه پشت اون گزارش هواشناسی که کلا ۵ دقیقه تو اخبار ازش حرف زده نمیشه این همه مکانیسم آنالیز و تحلیل و استراس و ....باشه ؟!

یا همین رشته حسابداری که همه اش فکر می‌کردیم یه گوشه میشینیم و حساب و کتاب میکنیم انقدر فرایند های پیجیده داشته باشه؟!


و اما این سریال...

فکر میکنم این اتفاقات اخیرا اونم خیلی تاثیر منفی و مخربی روی من گذاشته بود برای همین دیدن دودقسمت از این سریال در طول هفته کمی حالم بهتر می‌کرد و مثل یه تراپی مجانی بود برام :))


تو چنل یه نقد تمیز نوشتم اما اینحا میخوام حسم بدون سانسور بیان کنم ^^


همون طور که گفتم سریال تا حدودی پیروی سریال کمدی رمانتیک هایی ۲۰۱۶ بود اما خب یه سری چیزا اصلاح کرده بودن مثلا نقش اول یه مرد مغرور خودشیفته نبود بلکه یه مرد فهمیده ،عاقل و با شعور بود و اصلا به معنای واقعی شوهر و مرد زندگی بود فقط یکم ارتباط اجتماعی ضعیف بود که در طول سریال رشد شخصیت خوبی داشت 


یا شخصیت زن سریال یه دختر فقیر و بد بخت نبود بلکه یه زن مستقل و پولدار و همه چی تموم بود اصلا یه پا کد بانو بود 


نقش دوم مرد مثل همیشه ساکت و آرام نبود بلکه شر و شیطون بود و اعتراف عشقی کرد و با احترام جواب رد شتدید هرچند نویسنده آخرش دلمون براش کباب کرد 


شخصیت دوم زن نیمه اول سریال نبود وقتی اومد دو قسمت رو مخ بود و بعدش عاقل شد :))

کمدی سریال دوست داشتم بدون لودگی و مسخره بازی بود حتی کنارش پند های ریز هم داشت 

عاشقانه های سریال با وجودی که انتظار بالغانه بکدن نداشتم اما خیلی خوب بود دقیقا باب سلیقه من دلیلش این بود که ما شخصیت های فهمیده داشتیم که بهم احترام میذاشتن و روی لج و لجبازی کاری انجام نمیدادن [ شخصیت مرد داستان بیش از حد فهمیده بود شغل دختر درک می‌کرد و بهش احترام میذاشت هیچ وقت با پسر نقش دوم تو رقابت و حسادت قرار نگرفت ] کمستری زوج اصلی خیلی خیلی خیلی دوست داشتم خیلی بهم می اومدن و عاشقانه هاشون قند تو دلم آب می‌کرد 


اما قشنگ تر از عاشقانه های سریال رابطه دوستانه سانگ اون و کوانگ نام بود :)

یه دوستی خیلی قشنگی که تهش عشق نبود اما تا آخر به عنوان دوتا دوست خوب کنار هم بودن و مراقب هم بودن درست عین یه خواهر و برادر 


اما حقیقتا ۱۶ قسمت خیلی زیاد بود و بنظرم ۱۲ قسمت کافی بود من دو قسمت آخرشو اصلا دوست نداشتم خیلی حوصله سر بر بود و هیچ چیز خاصی نداشت مخصوصا اون جدایی مسخره شون ‌...


در مورد بازیگرا همه عالی بودن اما حقیقتا میخوام گلایه کنم از مین یونگ عزیزم !!

حقیقتا منم سر این سریال حس کردم مین یونگ خیلی پروژه هاش و انتخاب هاش یکنواخت شده . مین یونگ لبخند زیبایی داره و ملکه کمستری وعاشقانه اما حس میکنم با این انتخاب هایی عاشقانه اش داره شخصیت تو ذهن هامون شکل میده چندان وجهه مناسبی نداره که بگم اما دقیقا وایب خاله شادونه بهم میده مخصوصا تو سریال اخیرش که دقیقا یه جا خود خاله شانه شده بود 🤕💔

امیدوارم واقعا در آینده نزدیک مین یونگ تو ژانر و کارکتر های متفاوت و چالشی تر بیینم و اینکه امیدوارم تا وقتی که دیر نشده مین یونگ تو سینما شروع به فعالیت کنه واقعا حیف نیست این همه استعداد ؟! 


کلام آخر 

در کل سریال ساده و دوست داشتنی بود نیمه اول تا قسمت ۱۰ واقعا عالی پیشرفت رفت و نقات ضعف سریال چندان به چشم نمی اومد اما دو قسمت آخر واقعا بد زد به تیپ و حالم واقعا خستگی آخر این هفته تو بدنم گذاشت ...هرچند پایانش دوست داشتم . برای من نقات قوت سریال بیشتر از نقات ضعفش بود اما خب در کل اینجور سریال ها در حال پخش دیدنش بیشتر پیشنهاد میکنم 


ریز امتیاز ها : 

سناریو : 6/5

کارگردانی:6/5

بازی بازیگر ها 10

موسیقی متن : 8

بار معنایی : 7

امتیاز نهایی روشنا 👈7/5 از 10

کدومشون نقش اول بود؟

۲۷ آبان ۰۱
پاسخ
گو کیونگ پیو _ عکس اول سمت چپی 
۲۷ آبان ۰۱

حدس میزدممم همون پسرس که تو ریپلای بود :)

۲۷ آبان ۰۱
پاسخ
آره سان وو ریپلای ۸۸🥰💛
۲۷ آبان ۰۱

چند وقت پیش بشدت کلافه بودم و حالم بد بود بخاطر همین رفتم اولین سریالی که دم دستم اومد و عاشقانه و نطز و بقولی زغوغای جهان فارغ بود رو دیدم. فیلم خاستگاری تجاری. حقیقتا درسته کلیشه‌ای و قابل پیش بینی بود ولی حالم رو خیلی عوض کرد.

این پست رو دیدم یاد خودم افتادم :)

۲۹ آبان ۰۱
پاسخ
دقیقا همینه 
اینجور سریال ها همیشه مودی شاید در حالت عالی دوس نداشته باشیم اما تودیه شرایط خاص حیلی دیدنش می‌چسبه 
۲۹ آبان ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Biography

سلام به روی ماه کیدرامرهای عزیز🍭
روشنا هستم ( همون نیلوفر سابق ) که برگشتم ^^
اینجا قرار براتون از نقد و تحلیل فیلم و سریال/ انیمه / کتاب و گاهی روزمرگی هام بگم
صرفا اگر پست هامون دوست داریو دنبال مون کنید

چنل تلگرام ما : @news_kdrama2021
پیج اینستگرم ما : @roushanakdrama