موسیقی احساس کره!

برای آزادی خودم مینویسم

نگاهی به کتاب " خاطرات سفیر "

نیلو :) ۱۴۰۱/۸/۲۷، ۱۷:۵۱


قبل از هر چیز لازم که بگم کتابی که قرار معرفی کنم یه کتاب مذهبی پس اگر علاقه به اینجور کتاب ها ندارید با احترام از کنار شون رد بشید !!

اسم کتابی که این روزا میخونم " خاطرات سفیر " به قلم نویسنده " نیلوفر شادمهریه". این کتاب چالش های یک دختر دانشجو مسلمان که به فرانسه سفر کرده در غالب یادداشت ها و خاطراتش بیان میکنه .

معرفی کتاب با بخشی از خود کتاب شروع میکنم :

و من شدم «ایران»! من باید پاسخگوی همة نقاط قوت و ضعف ایران می‌بودم. انگار من مسئول همة شرایط و وقایع بودم. چاره‌ای نبود و البته از این ناچاری ناراضی هم نبودم. من ناخواسته واسطة انتقال بخشی از اطلاعات شده بودم و این فرصتی بود تا آن‌طور که باید و شاید وظیفه‌ام را انجام دهم. تصمیم گرفته شده بود! من سفیر ایران بودم و حافظ منافع کشورم و مردمش....

این کتاب یادم دورانی که مدرسه میرفتم از طرف مدرسه جایزه گرفته بودم اما از اونجایی هیچ وقت که اهل مطالعه نبود تا به امسال نخونده بودمش ...

یکی از بزرگترین تغییر و تحول هایی که دارم امسال تو خودم ایجاد میکنم همین کتاب خوندن و این کار دقیقا با همین کتاب هایی که دارم شروعش کردم .

در مورد این کتاب اگر بخوایید نظر منو بدونید میگم کتابی که با قلمی بسیار ساده و روان نوشته شده و همین بزرگترین نقطه قوت این کتابه !

اما خب ایرادی که همین اول راه میخوام ازش بگیرم اینکه داستان هایی که در قالب خاطرات این دانشجو دختر مسلمان نوشته شده خیلی اغراق آمیزه . مخصوصا اینکه اون در مورد همه چالشی دینی که براش تو کشور فرانسه پیش اومده پاسخ کامل و جامع داره اما بقیه شخصیت ها حتی یک درصد اطلاعات کافی نسبت به دین شون ندارن !

یا مورد دیگر که خیلی نمی‌پسندم اینکه چون خانم نویسنده چادریه خودش نسبت به سایر مسلمانان که هم اتاقیش هستند برتر میدونه و این رو تو نوشته هاش من بار ها حس کردم !!

من خودم چادری هستم و خودم کسی بودم که چادر انتخاب کردم وگرنه تا ۱۴ سالگی نه چادری بودم و نه خانواده ام اصرار به چادر پوشیدن داشتن اما هیچ وقت حس نکردم من بهتر از اونی هستم که تو خیابون چادر نداره ...

خیلی آدم هایی میشناسم که به حجاب سخت و سفتی که ما داریم   اعتقادی ندارن اما واقعا مسلمون و از من خیلی خیلی بهتر اند . برای همین با این دو مورد بشدت دشواری دارم .

اما همچنان این کتاب میخونم به دو دلیل اولیش بالاتر گفتم . قلم نویسنده خیلی خیلی شیرینه تو تمام کتاب هایی که این مدت شروع کردم هیچ کدام اندازه این روان و شیرین نبود که گذر زمان حس نکنم ‌.

دومین دلیلش،اینکه درسته کتاب کتاب اغراق آمیز اما شیوه دفاع این خانم از دینش درست و منطقیه !!

این روزا خیلی از حرفا و حدیثا تحریف میشه خیلی هاشون وقتی از ما میپرسن چرا دین تون همچین حرفی گفته نمیتونیم درست جواب بدیم و خودمون شک میکنیم واقعا اسلام دین کاملیه؟! 

این کتاب داره جواب تمام سوالات شبهه انگیزی که این روزا برام پیش اومده پاسخ میده پس بخاطر همین دوتا ویژگی خوبش همچنان به خوندنش ادامه میدم !!

پ.ن: داشتم فکر میکردم اگر اینجا نداشتم و قرار بود این کتاب تو پیج اینستگرام مون معرفی کنم چند نفر منو بخاطر دین که قبول دارم روی سرم میرختن و سر زنشم میکردن ؟! خیلی کنجکاورم در مورد ریکشن سارا و لی لا ...

پ.ن : حرف از آزادی میزنیم اما تو بیان افکار ها و اعتقادت مون و حتی علایقم مون آزادی بیان نداریم 

چرا باید اول این پست بگم " اگر به موضوعات مذهبی ..." یا چرا باید نظر شخصیم در مورد یه سریال کره ای که دوسش دارم رمزدار کنم فقط برای مخاطب کیدراما ؟! 

پ.ن: درسته که دیگه روزمرگی هام منتشر نمیکنم امت از نظم وبلاگم بسی راضیم . پست های مرتبط با معرفی کتاب تو قسمت موضوعات با عنوان " کتابخانه روشنا " میتونید دنبال کنید 

حتی لا به لاس پستای معرفی کتابت هم میشه جملات حقتو مشاهده کرد:')

۲۷ آبان ۰۱
پاسخ
لطف داری عزیزم 🥰
۲۷ آبان ۰۱

نویسنده اش یک وبلاگی بود زمان ما :) 

من نخوندم کتاب رو ... 

+من رمز نخواستم نمیدونستم کیدرامر چیه ! فک کردم گروه خاصی دارین منظور اون افراده 

ولی بابا دیگه کتاب و سریال که سلیقه اس 

اتفاقا معرفی کن همیشه 
+این روزها من خودم تو اینستا نه روزمره میبینم نه معرفی کتاب و ... بیشتر حماسی شده 

خیلیم جالب نیست تو اون فضا الان بخوای کتاب معرفی کنی 

اینجا امن نره 

منم راحت میتونم اینجا روزمره بنویسم 

۲۷ آبان ۰۱
پاسخ
جدی وبلاگ نویسی بوده ؟!
قلمش دوست دارم ساده و شیرین اما گویا کتاب دیگه نداره ...

+ شما رمز بخوایید تو هر زمینه میدیدم عزیزم 🥰💛
اما کیدامر بیشتر به مخاطب های دراما های کره ای گفته میشه ...
البته چیز خاصی نداشت ولی چون اکثرا خورده میگرن چرا این چینی مینی ها میبنی و سریال هاشون فلان و بهمان آدم گاهی می‌ترسه از،علایقش مستقیم پست بذاره 

+ دلژین جان من چقدر از شما تو بیان خوشم میاد 
با اینکه میدونم تفاوت تو دیدگاه داریم اما چه تو کامنت ها چه تو پست هاتون یه صمیمیت و احترام خاصی میبنم ....

من خیلی وقته از اینستگرام فاصله گرفتم هم فیلتر شکن خوب ندارم هم فضاش حالم بد میکنه  ...
اما خب به عنوان یه ابزار ارتباطی با دنیا خارج از کشور بشدت قبولش دارم ...

دقیقا اینجا فضای امن تری داره و آدم هایی خیلی باهاش حس نزدیکی میکنم 
۲۷ آبان ۰۱

خیلی ممنون بابت معرفی ت^^ دوست دارم کتاب‌ش رو بخونم اما زیاد از فاز اینجور کتابا خوشم نمیاد میدونی؟از قبل میدونستم اغراق توش هست. فقط دلم میخواد بدونم واقعا چطور به شبهات جواب داده.

خیلیم عالی بود معرفیت.

سارا ولی‌لا کی هستن؟😂

۲۷ آبان ۰۱
پاسخ
اگر از این اپلیکیشن های کتاب داری  مثل کتاب راه و طاقچه بنظرم نسخه نمونه شو بگیر  یه نگاه بنداز ...
بیین خب کسی که مسلمون و حجاب داره تو کشور های دیگه قطعا ازش سوالات در مورد دین پرسیده میشه سوالات که دقیقا الان تو گپ و پیج ها برای زیر سوال بردن اسلام به کار میبرن اینم میاد فلسفه این احکام میگه ...
اتفاقا یکی از داستان هایی که می‌خوانم خیلی شبیه اتفاقات فعلی بود نه دقیقا این ماجرا ولی به آزادگی مربوط بود ...
حیف الان باکس بیان مشکل پیدا کرده وگرنه مثل کتاب " لطیفه های ورپریده " نسخه نمونه  برات درست میکردم از اون داستان به صورت PDF برات آپلود میکردم 


پیج منو نداشتی نه ؟! البته تو انستگرام به ندرت باهم صحبت میکردیم ...
سارا و لی لا از دوستان مجازی اینستگرام من بودن و الان باهم در ارتباطیم خیلی آدم های خوب و دوست داشتنی هستند اما متاسفانه تو زمینه اعتقادی خیلی متفاوت هستیم مخصوصا سارا  که خیلی خیلی متفاوت فکر میکنه ..‌.
اما بشدت آدم های نازنین هستند و با جملات شون خیلی حس خوبی گرفتم 
۲۷ آبان ۰۱

راستی نیلو میشه رمز اون پست هرو برا منم بفرستی؟ یادم رف بگم هی میگم یه چیزیو یادم رفه من

منم خوندم این کتابو و دوسش داشتم. اول فکر کردم وای چه کتابی قراره باشه اما کاملا در تضاد با چیزی که که توفکرم بود

۲۷ آبان ۰۱
پاسخ
رمز پست : روشنا 
متن روانی داره از این جهت کتاب خوبیه واقعا اما اغراقش آزار دهنده 
۲۷ آبان ۰۱

مرسییی

راستش چون خیلی وقته گذشته از خوندش اغراقاشو یادم نمیاد

۲۷ آبان ۰۱

اتفاقا گشتم ببینم وبلاگی ازش پیدا میکنم 

تقریبا مطمئنم وبلاگی بوده 

من نمیخوندمش ولی اون موقع که چاپ شد کتابش دوستهام تو وب اومدن تو پست هاشون تبریک گفتن و ابراز خوشحالی کردن :) 

+من هم واقعا حس خوب و خواهرانه ای دارم بهت 

حسمون متقابله 😘😻❤️

۲۸ آبان ۰۱
پاسخ
منم گشتم اما پیدا نشد :)

مرسی عزیزم لطف داری واقعا🥰💛
۲۸ آبان ۰۱

اما خب ایرادی که همین اول راه میخوام ازش بگیرم اینکه داستان هایی که در قالب خاطرات این دانشجو دختر مسلمان نوشته شده خیلی اغراق آمیزه . مخصوصا اینکه اون در مورد همه چالشی دینی که براش تو کشور فرانسه پیش اومده پاسخ کامل و جامع داره اما بقیه شخصیت ها حتی یک درصد اطلاعات کافی نسبت به دین شون ندارن !

کاملا درسته! بعد جالبه که توی دانشگاه و بین اونا فقط بحث دینی اتفاق میوفته انگار هیچ موضوع بحث دیگه ای وجود نداره! کلا یه حسیه که انگار این دختر رفته انحرافات دینی بقیه رو برطرف کنه و مبلغ دینیه و برای درس خوندن نرفته...

یا مورد دیگر که خیلی نمی‌پسندم اینکه چون خانم نویسنده چادریه خودش نسبت به سایر مسلمانان که هم اتاقیش هستند برتر میدونه و این رو تو نوشته هاش من بار ها حس کردم !! 

تازه این مورد نسبت به اون هایی که دینشون اسلام نبود خیلی بیشتر احساس میشد. 

۲۸ آبان ۰۱
پاسخ
خوش اومدید 
دقیقا و همین مورد باعث شده که حس کنم کتابش تک بعدی و صرفا یه کتاب مذهبی و همین کلمه نقص با عنوان کتابش بنظرم انگار صرفا شده سفیر دینی ...
کلا یه خودبرتری خاصی تو متنش حس میشه ...
برای همینکه کتابش یکم دور ار واقعیت و برای من آزار دهنده 
۲۸ آبان ۰۱

کتابو نخوندم؛ ولی پیش بینی میکنم از نقش اصلیش بدم میاد.. چون خیلی بدم میاد از آدمایی که فکر میکنن بخاطر حجابشون از بقیه بهترن(با اینکه خودم چادریم) 

نگاه از بالا به پایین از هر سمت به هر سمتی باشه آزارم میده..

۳ اسفند ۰۱
پاسخ
به هر حال هر حال هرکسی دوست داره قهرمان داستان هاش یه جوری باشه ‌..
من با اغراق مشکل دارم حقیقتا نه حجاب و دین 
۴ اسفند ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Biography

سلام به روی ماه کیدرامرهای عزیز🍭
روشنا هستم ( همون نیلوفر سابق ) که برگشتم ^^
اینجا قرار براتون از نقد و تحلیل فیلم و سریال/ انیمه / کتاب و گاهی روزمرگی هام بگم
صرفا اگر پست هامون دوست داریو دنبال مون کنید

چنل تلگرام ما : @news_kdrama2021
پیج اینستگرم ما : @roushanakdrama