موسیقی احساس کره!

برای آزادی خودم مینویسم

نگاهی به انیمه " نام تو "

نیلو :) ۱۴۰۱/۹/۳، ۱۶:۳۴



بالاخره بعد از سه هفته انیمه " نام تو " تموم کردم : دی 

دلیل این مدت زمان طولانی برای یک فیلم دو ساعته چیز جز مشغله و گرفتاری این روزهای من نیست. واقعا وقت سر خاروندن هم ندارم :(

اما دررمورد این انیمه باید داستان یه دختر نوجوان دبیرستانی به اسم میتسو ها که تو یه شهر کوچیک زندگی میکنه و در حال حاضر دوست داره تو زندگی بعدیش یه پسر تو شهر توکیو متولد بشه [ آرزو که هر دختر قطعا یک بار تو زندگیش میکنه ...] از اون طرف داستان یه پسر به اسم تاکی وجود داره که تو توکیو زندگی میکنه . یه روز بشکل عجیبی روح تاکی و میتسوها باهم عوض میشه و....

اونایی که طرفدار کیدراما هستند احتمالا این جور ایده ها زیاد دیدن که دو اثر محبوب و شناخته شده آقای ملکه و باغ مخفی [ به قلم کیم اون سوک اعظم ] . اصولا تو دراما کره ای تلاش میکن تا از این ایده یعنی تغییر روح بدن دختر و پسر به عنوان کمدی و طنز استفاده کنن و اصولا گاهی این ایده با یه سری روابط نچندان جالبی ترکیب میکنن که محصول میشه یه سم دوست داشتنی که غالب کیدرامر ها عاشق اون ایده های سمی هستند ...

بگذریم اما یکی از دیگر خوبی های انیمه بنظرم همینه اینکه از یه همچین ایده هایی فانتزی سعی میکنه داستانی های جدی تری به دور از داستان طنزدو کمدی خلق کن کنه و این مورد در مورد انیمه " نام تو " هم صدق میکنه . در مورد خود انیمه بگم از اون دسته از انیمه هایی که موقع تماشا قطعا یک بار از شدت پیچیدگی داستانش مغز تو منفجر میشه اما با این وجود انیمه فضای دوست داشتنی داره و برخلاف پرفکت بلو جز فیلم های دارک دسته بندی نمیشه. شخصیت های داستان بشدت دوست داشتنی هستند و  رابطه که نویسنده براشون نوشته بسیار شیرینه اما حقیقت به عقیده من این احساسات تا عشق خیلی فاصله داره ...

در کل انیمه از،کیفیت ساخت بالایی برخوردار داره اما اونجوری که ازش تعریف و تحسین میشد برای من نبود [ مخصوصا اینکه با شاهکار چون شهر اشباح مقایسه شد اصلا نپسندیدم ]   اگر دنبال یک اثر فانتزی ماورایی  خوبی هستید گزینه خیلی خوبیه بنظرم  👌


امتیاز روشنا: ۸ از ۱۰


پ.ن : من حقیقتا معتقدم هر فیلم و سریال باید به زبان اصلی خودش دید چرا ؟ چون معتقدم بخش عمده اصلی احساسات یک کارکتر توی تن خود صدای بازیگری اصلی و ممکنه دوبلور نتونه اون احساسات به خوبی منتقل کنه ...

اما با این وجود این انیمه دوبله شده دیدم تازه نه دوبله ایرانی بلکه با دوبله کره ای !!


پ.ن: این انیمه جی چانگ ووک ( دوبلور تاکی ) و کیم سوهیون دختر ( میتسوها) دوبله کردن و انصافا چقدر صدای سوهیون مناسب شخصیت میتسو بود حتی بیشتر از،صدای اصلی خودش^^


پ.ن: امروز دانشگاه خیلی خوب بووود 

پروژه مالی تحویل دادم و دقیقا همون طوری که میخواستم پیشرفت امیدوارم ادامه مسیرم خدا همراهم باشه و به اون هدفم برسم ^^

یعنی هرچقدر این استاد مون و کلاسش بهم انگیزه میده این دوستان ( پست موقت قبلی ) حالم میگرن :/// 


عاشق این انیمه هستم من

والپیپر لپ تاپم اینه

https://s6.uupload.ir/files/jowhareh_galleries_2_

poster_985f9914-d1db-442f-947b-537df6bf8b34_2ofo.jpeg

تا حالا با دوبله نگاه نکردم به چنتا انیمیشن کمدی که واقعا دوبلاژ طنزشو چند برابرمیکنه

ببخشید یادم رفت

سلام اونی

۲ آذر ۰۱
پاسخ
سلام عزیزم 
چه قشنگی 🥰👌

۲ آذر ۰۱

دوبله کره ایشو دلم خواست😅

من خیلی وقت پیش دیدمش. وانیمه ی قشنگیه اما برا منم اصلا در حد تعاریفی که ازش میشد نبود.

ولی خوشحالم داری انیمه می‌بینی.

+راستی وایولت اورگاردن رو دیده بودی؟

۳ آذر ۰۱
پاسخ
اخ نگووو پدرم دراومد
مگه زیر نویس هماهنگی با فارسی پیدا می‌شد؟ اخرش،مجبور شدم هعی عقب جلو کنم زیر نویس فارسی ...
ای بسوزه  پدر علاقه به جی چانگ ووک  😂😂😂 البته با زیر نویس انگلیسی چسبیده ام میتونستم ببینم اما خب حسش نبود 
ولی در هر صورت من از این لینک پیدا کردم 

+ دقیقا 
هیچ خلاقیت یا مفهوم خیلی خارق العاده نداشت 
نمونه همچین ایده من تو سریال های کره ای زیاد دیدم [ تقریبا ترکیب آقای ملکه با سیزیف بود ]
لطف داری 🥰
حقیقتا من دوست دارم یه کشور های مختلف اینطوری سفر کنم و ازشون فیلم و سریال بیینم اما خب واقعا نیازمند یه فرد مطمئنم که سلیقه اش تاحدودی مثل من باشه  برای شروع واقعا ریسک که هر فیلم و سریال که دست اومد ببینی 
منم تقربیا چند تا دوستانم که خیلی بهشون اعتماد دارم مشورت گرفتن یه فهرست طویلی گرفتم و دانلود کردم 😁
تجربه خوبیه مخصوصا چون قبلش با سینما ژاپن آشنا شده بودم الان با انیمه هاشون اطلاعاتم خیلی بیشتر شده 👌

قبلا شروعش کرده بودم اما تمومش نکردم یادم نیست موضوعش چی بود و چرا دراپ کردم قصد داشتم دوباره ببینم مخصوصا تو پاییز چون یادم وایب پاییز داشت اما خب دوتا مشکل اولیش که میترسم آمادگی شروع کردن  انیمه سریالی نداشته باشم دومی که از اولی مهم تر وقت ندارم میترسم تیکه تیکه ببینم آخرش مثل این فیلم نام تو اونجوری که باید لذت ببرم نبرم.
در هرصورت یه دو سه تا انیمه سینمایی دیگه تو فهرست اولم هست که دوتا انیمه یکی دیگه انیمشین بعد از اونا تصمیم میگرم اینو ببینم یا برم سراغ انیمه سریالی سوار بر جوانی اونم وایب قشنگی داره نمی‌دونم دیدی یا نه 
۳ آذر ۰۱

من سواری در بهار جوانی رو یک مقدار دیدم واصلا،اصلا واصلا ازش خوشم نمیاد. با اینکه خیلیم تعریف می‌شنوم ازش.

سلیقه م کلا..😂😂

۳ آذر ۰۱
پاسخ
😂😂😂
جدی؟ نمیدونم شاید منم خوشم نیاد شاید بیاد 
اونی که معرفی کرده بود عاشق ۲۱۲۵ و   من اصلا از اون سریال خوشم نمیاد 
ولی الان تو سلیقه انیمه هاش بهش اعتماد کرد مخصوصا سر پرفکت بلو 👌
انشالله که خوشمان بیاد 
۳ آذر ۰۱

من خیلیییی دوست نام تو رو 

میخوام پانکراستُ بخورم هم خیلییییی کیوته هق زدم پاش🥲

ولییی در نهایت هیچی جای شهر اشباح و هاول عزیزم نمیگیره🤧

۲۸ دی ۰۱
پاسخ
حققق!!
نمی‌دونم ولی فکر کنم بالا ۱۵ سال میگذره از زمانی که اولین بار شهر اشباح دیدم ولی هنوزم نامبر وانم این انیمه.😍💛
اون دوتا انیمه دیگه حتما امتحانش میکنم
ممنونم سنا عزیز 🥰
۲۵ اسفند ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Biography

سلام به روی ماه کیدرامرهای عزیز🍭
روشنا هستم ( همون نیلوفر سابق ) که برگشتم ^^
اینجا قرار براتون از نقد و تحلیل فیلم و سریال/ انیمه / کتاب و گاهی روزمرگی هام بگم
صرفا اگر پست هامون دوست داریو دنبال مون کنید

چنل تلگرام ما : @news_kdrama2021
پیج اینستگرم ما : @roushanakdrama