موسیقی احساس کره!

برای آزادی خودم مینویسم

نگاهی به فیلم سینمایی " Room2015"

نیلو :) ۱۴۰۱/۹/۴، ۰۹:۲۴


* آخر هفته ها مون از این به بعد اختصاص میدیدم به معرفی فیلم های سینمایی ^^

برای این آخر هفته تصمیم گرفتم فیلم سینمایی " room 2015 " که مورد علاقه ترین فیلم سینمایی غیر کره ای که دیدم معرفی کنم 

مورد علاقه ترین و تامل برانگیز ترین فیلم غیر کره ای که تا به امروز دیدم ‌فیلمی جز " room 2015" نیست . جالبه که بدونید داستان این فیلم بر اساس واقعیت بوده . داستان در مورد دختر ۱۷ ساله که توسط یک مرد در یک اتاق سالها زندانی میشه و بار هاو بارها بهش تجاوز میشه و حاصل اون تجاوز ها حامله شدن و سپس مادر شدن ناخواسته اون دختر ۱۷ ساله ... ۵_۶ سال از،ماجرا گذشته و پسرش حالا ۵ ساله شده اونا در حال پیدا کردن راحلی برای فرار از اون اتاق هستند‌...

فیلم بر محوریت رابطه مادر و پسریه [ موضوع روشنا پسند ] اگرچه موضوع ناراحت کننده و تا حدودی خشنی داره اما احساساتی چون " امید ، انگیزه برای ادامه دادن ، تسلیم نشدن و ..." در بیننده القا می‌کند. دومین نکته تحسین برانگیز این فیلم برای من کارگردانی فیلمه . تو کیدراما هم سریال هایی تک لوکیشنی چون " اسنودراپ " و " خوشبختی " داریم اما حقیقتا هیچ کدام به اندازه این فیلم نتوست توجه منو جلب کنه . علارغم اینکه نیم اول این فیلم تو یک اتاق کوچکه اما زوایا فیلمبرداری خیلی گسترده و حس یکنواختی بهت نمیده . سومین نکته مورد تحسین بعد روانشناسی فیلم که در یک سوم پایان فیلم شاهدش هستیم .در کل فیلم فیلم فوق العاده قوی و با معنایی بود برام با توجه به موضوع ناراحت کننده اگر شرایط دیدن شو دارید حتما پیشنهاد میشه ( پایانش هپی )‌

امتیاز روشنا : ۱۰ از ۱۰ 


پ.ن ۱:  جالبه که بدونید بازیگر زن این فیلم یک ماه خودشو تو اتاق بدون دسترسی به اینترنت و تلفن و با شرایط و رژیم سخت حبس کرد تا بتونه احساسات کارکتر و پسرش بهتر درک کنه و همچین برای نقش آفرینی در این فیلم موفق شد جایزه اسکار بگیره 


پ.ن ۲: یکشنبه امتحان حسابداری میانه دارم بعد نشستم دو قسمت اول سریال " پدر سگ پولدار " [ سریال سونگ جونگ کی  میگم 😁]  میبنم 😕🥲

بعد از مدت ها واقعا یه سریال پیدا شد کرد واقعه دلم میخواد در حال پخش دنبالش کنم 


خواستم برم به بابام بگم بیا فیلم پیدا کردم باهم ببینیم ولی...::)

 

۴ آذر ۰۱
پاسخ
چه جرئتی داری 😱
من همیشه تنها فیلم و سریال میبنم نمیتونم با یکی دیگه ببینم 😅
اونم پدرجان که اط محالات 💛
۴ آذر ۰۱

جالب به نظر میاد! وقتی دیدمش نظرمو میگم:))

و پی‌نوشت۱: واقعا حال میکنم که بازیگرای خارجی وقتی میخوان یه چیز جدیدی رو بازی کنن، از جون و دل مایه میذارن، حالا بازیگرای ایرانی هیچ تلاشی براش نمیکنن و فیلماشون میشه شبیه تئاترای مدرسه ای:/

۴ آذر ۰۱
پاسخ
امیدوارم اگر دیدی بپسندی 
دقیقا و برای همین که انقدر کیفیت کارای خارجی بهتر از کارای کشور ماست و موفق به دریافت جایزه مهمی چون اسکار میشن 👌
۴ آذر ۰۱

به نظر فیلم جالبی میاد

ممنونم که معرفی کردی دوست عزیزم

۴ آذر ۰۱
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم 
۴ آذر ۰۱

سلاااام.

چه خوب توصیف ش کردی. فکر کنم برم نگاه ش کنم. ممنون از پیشنهادت.

+ حبس رو بحث نوشتی خخخخ تو پ.ن اول ت

++ موفق باشی

۴ آذر ۰۱
پاسخ
خوش اومدی عزیزم 
امیدوارم که خوش تون بیاد 
مرسی که گفتی عزیزم 
ممنونم 
۵ آذر ۰۱

سلام

رفتم دیدم. خیلی قشنگ بود. خیلی ناراحت کننده هم بود. واقعا دنیای بچه‌ها هر دفعه منو شگفت‌زده میکنه. 

اون خانم پلیسه منو به گریه انداخت واقعا. چقدر با شرف بود که انقدر کارش رو جدی و خوب انجام داد. 

۵ آذر ۰۱
پاسخ
علیک سلام خوش اومدید 
به به امیدوارم که پسندیده باشی 
خیلی خیلی ناراحت کننده من حدود یک هفته درموردش فکر میکردم و غم انگیز تر اینکه تقریبا الهام گرفته شده از واقعیت و مورد هایی واقعیت خیلی خیلی دردناک تر ...
دقیقا منم منمم . ای کاش واقعا تو دنیا ماهم انسانیت باشه :))

۵ آذر ۰۱

سلام .خیلی فیلم خوبی بود مچکرم 🙏🌹

۶ آذر ۰۱
پاسخ
سلام عزیزم خوش اومدید 
خوش حالم دوست داشتید 
۷ آذر ۰۱

سلااام.

اینو دیدم چند روز پیش:*) خیلی غمگین بود یه جاهاییش و اشکمو در آورد. ولی خب قوی بودن دختره (اسمش چی بود؟) واقعا امید دهنده بود.

ممنون بابت معرفی3>

۱۳ آذر ۰۱
پاسخ
علیک سلام عزیزم 
خیلی خیلی عمگیمه من خودم هر قسمتش اشکم در می اومد حتی الان سر نوشتن این پستم چندین بار اشکم گرفت ...
یون بوک ؟ هه نا ؟
خواهش میکنم عزیزم 
۱۳ آذر ۰۱

آخ قلبم 

این یکی از غم انگیز ترین فیلمایی بود ک تو زندگیم دیدم🥲

هر بار میبینمش بغض خفه م میکنه

۲۸ دی ۰۱
پاسخ
یکی از غم انگیز ترین فیلم هایی تو عمرم دیدم و بدتر از همه اینکه شندیم مشابه همچین اتفاقی واقعا افتاده ...

۲۵ اسفند ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Biography

سلام به روی ماه کیدرامرهای عزیز🍭
روشنا هستم ( همون نیلوفر سابق ) که برگشتم ^^
اینجا قرار براتون از نقد و تحلیل فیلم و سریال/ انیمه / کتاب و گاهی روزمرگی هام بگم
صرفا اگر پست هامون دوست داریو دنبال مون کنید

چنل تلگرام ما : @news_kdrama2021
پیج اینستگرم ما : @roushanakdrama