موسیقی احساس کره!

برای آزادی خودم مینویسم

نگاهی به انیمه " پرفکت بلو "

نیلو :) ۱۴۰۱/۸/۳، ۱۳:۳۳


❌️ این پست مرتبط با موضوع انیمه میباشد ❌️

بذارید معرفی انیمه امروز با اسم چالش برانگیزش شروع کنیم که در اکثر سایت ها با عنوان " آبی کامل " یا "Perfect Blue " ازش یاد میشه . اما حقیقتا بنظرم بلو در این عنوان بیشتر از اینکه معنا آبی بودن بده در معنای غمگین بودنه مثل Our blues, more than blue که blue رو غم ترجمه کردیم اینجا هم باید بلو غم ترجمه کنیم . اما خب از اونجایی که از ترجمه خودم مطمئنم نیستم ترجیح میدم از عنوان انگلیسی یعنی پرفکت بلو استفاده کنم 

گفته میشه لقب جدی ترین و دارک ترین انیمشین سینمایی به انیمه " پرفکت بلو " داده شده . این انیمه محصول سال ۱۹۹۷ و در مورد خواننده پاپ که به تصمیم کمپانی و منیجرش خوانندگی رها میکنه و وارد دنیا بازیگری بشه  ‌. اما  از اونجایی که فشار روحی و روانی به دنبال تغییر دادن فعالیتش تحمل میکنه میخواد که هر چه سریع تر تو زمینه بازیگری پیشرفت کنه و دیده بشه و برای همین دست به سناریو چالش بر انگیزشی میزنه و ‌....

برای کسانی که مثل من که کیدراما گاهی کمی بیشتر از تماشا فیلم و سریال دنبال می‌کنند و گریزی به اخبار های شون میزنن دیدن این سینمایی میتونه خیلی دردناک باشه چون موارد مشابه زیادی تو همین کیدراما دیدیم که شرایط مشابه شخصیت اول زن این سریال داشتند....

بطور کلی این انیمه تو ژانر درامش، انتقاد جدی داره به صنعت سرگرمی و سینما و یه سری حقایق های دارک به نمایش میذاره مثلا وارد شدن آیدل ها به صنعت بازیگری و کاهش کیفیت آثار سینمایی و سریال ، بازی تو نقش های جنجالی و خراب شدن وجهه معصومانه بازیگر ، شهرت و معروفیت به واسطه نقش های همراه با سکانس ‌ ج*ن*س*ی ، اثر ظهور رسانه و حواشی مخرب علیه آیدل ، تاثیر مخرب نقش ها جنجالی روی آیدل و بازیگر ها ، نقص قانون آیدل ها بت ها پرستیدنی ، سود و منافع کمپانی و چگونگی سلطه شون روی آیدل ها و....

بنظرم نویسنده و کارگردان شجاعانه دست روی موضوعی دارک و واقعگرانه گذاشتن که همیشه تو کیدراما منتظرش بودم ...

البته که باید این نکته رو هم بگم که این فقط بعد درام داستان و بعد اصلی این انیمه جنایی و روانشناختی. که در قالب نگاهی سیاه به دنیا صنعت خوانندگی و بازیگری ساخته شده . [ بشدت دارای محدویت سنی ]

ژانر روانشناختی این انیمه روی موضوع کشف هویت واقعی تمرکز خاصی داره [ ۴ مرحله گشوده ، کور ، پنهان و مجهول داره ] 

لینک مطلب مرتبط

 بنظرم بزرگ ترین نقطه این انیمه سناریو تو زمینه روانشناختی بود بطوری که قشنگ با اعصاب و روان مخاطب بازی می‌کرد و حسابی ذهنش به چالش میکشید رنگ آمیزی این انیمه نسبت به انیمه " همسایه من تورتور " دارک تر و بیشتر از رنگ های آبی، سیاه و قرمز استفاده شده و موسیقی متن بشدت تنش زا و هیجانی و حسابی مخاطب غرق در فضای دارک و جنایی انیمه میکنه [ دارای محدویت سنی]

در کل کار فوق قوی و خوش ساختی در رابطه با نقدی بر دنیای سرگرمی و سینما و چگونه کشف هویت واقعی بود لازم که بازم تاکید کنم دوز خشونت این سینمایی خیلی خیلی بالاست و با وجود اینکه انیمه اما در حد فیلم جنایی میتونه دارک بودنش آزار دهنده باشه پس اگر سن تون زیر ۲۰ سال با احتیاط این انیمه نگاه کنید 


نمره روشنا : ۱۰ از ۱۰


پ.ن : این روزا حس و حال سریال دیدن اونم کیدراما ندارم برای همین زمانش رو فعلا  اختصاص دادم به انیمه و مطالعه :دی [ البته در حالت عادی هم روزی ۲ ساعت بیشتر نمیدیدم •__• ]


پ.ن : وقتی سراغ تحلیل های حرفه ای  سینما  و سریال میرم در برابر شون احساس پوچی میکنم این حس،در حال حاضر در مورد دنیا انیمه همینه و شاید کمی بیشتر چون اکثرا نمادین و مفاهیم چیزی که میبنم با تحلیل و برداشت نقاد ها متفاوت  ....


پ.ن : حقیقتا من یکی از نوشتن تحلیل هاشون عاجزم برای دست گرمی دوست دارم براتون بنویسنم ^^


پ.ن : بازم تاکیید میکنم این انیمه بشدت داره محدویت سنی و کلی سکانس خشونت آمیز داره 


کلمات کلیدی | پرفکت بلو | انیمه |جنایی | روانشناختی | دارک | خشن | محدویت سنی | دنیا بازیگری | هوییت واقعی | perfect Blue

حیف که وقت و علاقه ندارم که نگاه کنم وگرنه دختره توی انیمه جذاب به نظر میرسه :)

۳ آبان ۰۱
پاسخ
امیدوارم تو فعالیت هایی که بهشون علاقه مند هستید موفق باشید...

۳ آبان ۰۱

سپاس :)

۳ آبان ۰۱

نیلوووو تو منی یا من توعم؟

بلو هیچ وقت برای من ابی معنی نشد...

۳ آبان ۰۱
پاسخ
😅👌
دقیقا منم 
انقدر که معنای غم تو این بلو میبنم که آبی نمیبینم همیشه 
۳ آبان ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Biography

سلام به روی ماه کیدرامرهای عزیز🍭
روشنا هستم ( همون نیلوفر سابق ) که برگشتم ^^
اینجا قرار براتون از نقد و تحلیل فیلم و سریال/ انیمه / کتاب و گاهی روزمرگی هام بگم
صرفا اگر پست هامون دوست داریو دنبال مون کنید

چنل تلگرام ما : @news_kdrama2021
پیج اینستگرم ما : @roushanakdrama