موسیقی احساس کره!

برای آزادی خودم مینویسم

نگاهی به فیلم سینمایی " all the bright places "

نیلو :) ۱۴۰۱/۸/۵، ۰۹:۳۷

فیلم سینمایی " همه مکان های روشن " که بیشتر با عنوان " مکانی که عاشق شدیم " شناخته میشه یک دراما جوانان ، ملودرام عاشقانه آمریکایی محصول سال ۲۰۲۰ از شبکه نتفیلیکسه. این فیلم سینمایی داستان دو نوجوان که از نظر روحی روانی آسیب دیده اند و با مشکلاتی چون افسردگی و افکار خودکشی دست و پنجه نرم میکنن روایت میکنه ‌.

باید اعتراف کنم متاسفانه ما تو کشوری زندگی می‌کنیم که مسئله افسردگی در نوجوان جدی گرفته نمیشه و  ازش به عنوان بحران نوجوانی یاد میشه و معتقدند با گذر زمان خود به خود درمان میشه .به عنوان جوان بیست و چند ساله که خودش به تنهایی این دوره سپری کرده باید بگم بشدت با این فیلم و روند غم انگیز و ناراحت کننده اش احساس همدردی میکردم . نکته تحسین برانگیز این فیلم اینکه نشون داد اگرچه عشق میتونه باعث رشد شخصیت ها بشه اما همیشه راحل مناسبی برای درمان مشکلات روحی نیست .‌پایان شوکه کننده و کلیشه شکن این فیلم هم بنظرم بیان کننده همین موضوعه. روند داستانی دوست داشتم اگرچه آرام بود اما حوصله سر بر نبود از تنوع لوکیشن و موسیقی متن و دیالوگ های ساده که مفاهیم خیلی راحت به مخاطب منتقل میکردن بشدت راضی بودم . بنظرم نقطه اوج داستان در سکانس های پایانی فیلم  بود و دیالوگ ها وایولت بشدت تامل برانگیز واقعگرانه بود و زیبایی فیلم برام دوچندان میکرد . گفته می شه این فیلم بر اساس یک کتاب نوشته شده و همچین گفته میشه خود کتاب به مراتب قوی تر از فیلم نوشته شده اما اگر مثل من اهل کتاب نیستید و دنبال یه فیلم انگیزشی واقعگرانه هستید پیشنهاد میشه یه نگاه به این فیلم بندازید 


امتیاز روشنا: ۸ از ۱۰


پ.ن : این فیلم به پیشنهاد مخاطب های پیج اینستگرام مون دیدم و بسیار ممنونم از پیشنهاد شون 🙏


پ.ن : در مورد افسردگی من فیلم و سریال زیاد ندیدم که بهتون پیشنهاد بدم اما در مورد خودکشی سریال " فردا " یکی از بهترین و با معنا ترین سریال هایی که دیدم و پیشنهاد میکنم حداقل اگر سریال نمی‌بیند  نقدی که تو وب گذاشتم یه نگاه بندازید 

لینک تحلیل دراما فردا 


پ.ن : من آخر فیلم متوجه شدم نسخه سانسور شده دیدم :دی 

اما خب حسش نیست دوباره فیلم بیینم بنظرم ۷۰٪ مفهوم درست منتقل کرده .


پ.ن: کلا این موضوع افسردگی جدی بگیرید چه در مورد خودتون چه فرزندان آینده تون :))


پ.ن : نکته آخر من نهایت در طول روز یک تا دوساعت بیشتر فیلم نمیبینم امیدوارم بخاطر عمده پست های این پیج در مورد من دچار سوتفاهم نشید :)

من کتابشAll the Bright Places رو خوندم،دیگه فیلمشو نگاه نکردم یه تایم باز میکنم حتما میبینمش...

به نظر فیلم خیلی تاثیر میزاره تو دیدگاه ادم ها حتی نگرش هاشونم تغییر میده...

اگه بخوایم درمورد انگیزه گرفتن یا از بین بردن افسردگی خودمون اقدامی انجام بدیم،اول باید دلیل وجود خودمون رو بفهمیم و درکش کنیم...

من توی زندگیم خیلی زیاذ تو این شرایط قرار گرفتم...3تا فیلم خیلی به من کمک کرد...جوری که الان پوستر و استیکراش تو همه جای اتاق من هستن

1.ماتریکس

2.interstellar

3.inception

 

۵ آبان ۰۱
پاسخ
چه عالی 
ممنون میشم اگر یه وقت فیلم دیدید بیاید و بهم بگویید که آیا فیلم اندازه کتاب خوب بوده یا خیر چون اکثرا آثار اقتباسی از رمان ها به خوبی کتاب نمیشن ...
منم حقیقتا کتاب نخوندم 

موافقم بنظرم اثری که یک فیلم میتونه روی مخاطب بذاره گاهی از خوندن یک کتاب بیشتر اما خب اهل کتاب و مطالعه همیشه نسخه کتاب ترجیح میدن 

ممنونم از پیشنهاد هاتون حتما امتحان میکنم 
۵ آبان ۰۱

باید بگم این فیلم رو دیدم و باهات موافقم🥲🥺😭😭😭خیلی عصبیم کرد به طوری که تا یک هفته درگیرش بودم تو ذهنم ...و منم خیلی حس کردم فیلم خوبیه ...به خصوص که همون طور که خودت بیان کردی نگرش جامعه ما به این مسئله  خیلی ضعیفه به خصوص خانواده ها که کلا میگن به طور زمان حل میشه و حالش خوب میشه و به هیچ جاشون نمیگیرن در حالی که تو اون زمان یه نوجوان واقعا نیاز داره احساسش رو خالی کنه و چون خانواده نمی پذیره رو به سوی چیز های دیگه و فرو رفتم تو خودش و تاریکی های درون خودش میاره و خود خوری می کنه ....یه خانواده باید حامی خوبی هم تو این مواقع باشه و رو بچه اش عیب نزاره بلکه کمک کنه بهتر بشه ولی ..جامعه ما فکر کنم تازه خانواده ها حرف بار کردن هاشون تو زمانی که خیلی داغونی بیشتر هم میشه و ارزش حیات رو اصلا میگن نداری . وقتی یه خانواده میگه فکر کردی دوستتیماحت باهامون حرف میزنی ! بعنی کمتر از دوست هست احساس می کنم ونباید اصلا زیاد باهاشون وارد صحبت شد . و فقط معنی خانواده دادن پول و بزرگ کردنش و محصل کردن و راهی خونه بخت اجباری نیست! ...فکر کنم کلمه محبت و عشق ورزیدن دیگه معنی نداره براشون .* البته نظر شخصی هست و ممکنه یه فرد دیگه این دید و طرز فکر رو نداشته باشه و بالعکس !*

+ ولی این فیلم ...خیلی بد بود در عین حال خوب ...می کردم پسره باید زنده می موند ...شوک بدی بهم داد و حالم خراب شد وقتی به آخر های داستان رسیدیم...

۵ آبان ۰۱
پاسخ
دقیقا یه جورایی میشه گفت فیلم خوبیه [ قوی ساخته شده ] اما قشنگ نیست [ زیبا] ...
واقعا دوره نوجوانی خیلی خیلی دوره مهم و جیزی که لازم اینکه درک بشه . بنظرم به اندازه همون دورن خردسالی نیازمند توجه و مراقب و اهمیت دادن  ....دقیقا نیازمندی های نوجوان بنظر من صرفا پول و شرایط زندکی خوب نیست گاهی یه جمله دلگرم کننده یه حمایت اینکه آره تو حق داری بنظرم کافیه ...
کلا همه مون همینیم به ندرت تو خانواده ایرانی پیدا میشه کخ مشکل افسردگی تو نوجوانی جدی بگیر در بهترین حالتش می‌سپارن دست یه روانشناس که اونم ۷۰٪ روانسناس های کشور ما اصلا کارشون درست نیست و واسه همه یه نسخه میپیچین

پایان داستان فنچ ناراحت کننده و بشدت شوکه کننده بود برام همه اش میگفتم نه این نمیتونه پایان فنچ باشه و حقش،نیست ....
اما الان که فکر میکنم میبنم نویسنده پایان تلخی که ممکنه خیلی ها تو نوجوانی بخاطر افسردگی شون برن نشون داد . و یه جورایی تلنگر بود 

۵ آبان ۰۱

دقیقااا چیزی که گفتی رو موافقم👍

...آره واقعا خود این مشاور ها بیشترشون خودشون اول نیاز دارن تا یه افسرده🙄 دیونه

بیشتر خانواده ها بلد نیستن ...

دقیقااا!! فیلمش منو تو شوک بدی برد طوری که هم برای مرگ پسره گریه می کردم هم ازش عصبی بودم و نمیدونستم واقعا کدوم ریکشن  رو نشون بدم واقعا ! و یه طورایی تو فیلم حس کردم دختره بازم نابود شد با این اتفاق ! فکر کن کسی رو دوست داری و دوست داره و اینطوری تموم بشه با اون علاقه و این همه سفر واقعا درد ناکه نیست؟

۵ آبان ۰۱
پاسخ
آخ آخ گل گفتی 
امان از این مشاوره ها و روانپزشکا که خودشون نیاز به دوا و دارو دارن 
اتفاقا برای منم سوال دختر بعد از مرگ فنچ چه سرنوشتی داره فکر کن کسی که باعث شد خودش از منجلابی که قبلا بوده رها بشه دقیقا همون حرکتی زده که قبلا قرار بود خودش بزنه [ خودکشی ] 
از طرفی عشق و همکلاسی و پارتنر گروهیش و قطعا خیلی دردناک اما خب با جملات که آخر فیلم گفت امیدوارم به آینده اش ...
ولی پایانش بیش از حد رئال بود 
۵ آبان ۰۱

پایانش یه پایان باز بود یعنی مشخص نبود و نویسنده می خواست نشون بده با مرگ کسی که برات عزیزه هم می تونی به زندگی امیدوار باشی و زندگی کنی اما این به نظر من تو فیلمه ! من یا هر کس خانواده و اعضای دیگری از مردم آیا واقعا کسی که براشون عزیزه از دست بدن اینطوری راحت ول می کنن و برمیگردن به زندگی ؟ اونوقت بعدا میگن سنگ دله طرف :/ یا اصلا طرف رو دوست نداشته ! نه مردم بلکه خودت بعدا به حرکات اون دختر تو فیلم بیشتر فکر کنی یعنی کسی که با مرگ خواهرش کنار نیومده چطوری راحت بعد از مرگ کسی که به زندگی برگردوندش  خودش خودشو کشد شاد زندگی کنه ؟ ...از همه بد تر این بود پسره خودشو تو آب رسما خفه کرد ..اصلا الانم که میگم اعصابم خورد میشه بعدش وقتی دختره داد زد بد جور تو ذهنم مونده فکر کن! این این فیلم رو ۳ ماه پیش دیدم و یادمه هر لحظه شو ! واقعا موندم چرا نویسنده پایانش رو اینطور ساخته می خواست یا منو دغ بده یا زجر کش کنه ...:/

۵ آبان ۰۱
پاسخ
آره 
البته  تا حدودی پیرو سبک برشی از زندگی بود یعنی میگه زندگی همچنان ادامه داره و ما دقیقا نمی‌دونیم چقدر طول کشید تا دختر به حالت نرمال رسیده  
شاید مطالعه خود کتاب تو این این زمینه موثر تر باشه تا فیلم چون مدت زمان محدودتری داره اما دست کم یکی دو سالی طول میکشه که فرد به حالت نرمال برسه هرچند آدم با آدم متفاوته 👌
+ حق داری دقیقا منم الان تو این حال و هوا ولی خب گذشته دیگه بهش فکر نکنی بهتر 💛
۵ آبان ۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Biography

سلام به روی ماه کیدرامرهای عزیز🍭
روشنا هستم ( همون نیلوفر سابق ) که برگشتم ^^
اینجا قرار براتون از نقد و تحلیل فیلم و سریال/ انیمه / کتاب و گاهی روزمرگی هام بگم
صرفا اگر پست هامون دوست داریو دنبال مون کنید

چنل تلگرام ما : @news_kdrama2021
پیج اینستگرم ما : @roushanakdrama